Sari la conținut

My pride and joy... or something like that


SharpeleCuOchelari
 Share

Recommended Posts

Salutare forum! Ma numesc Ovidiu, sunt din Cluj si asta e masina mea - un 525dA din 2002. 
Am masina de aproximativ o luna, cumparata fiind din Sebes. Daca o stiu unii dintre voi, orice informatii (de bine sau nu) sunt primite cu aprecieri sincere. 
Toate-s bune si frumoase sau aproape toate: motorul si cutia mi se pare ca ar fi ok insa nu am termen de comparatie; interiorul arata bine cu exceptia scaunului de la sofer care are pe laterala stanga semne de uzura mai accentuate, cateva usoare urme de rugina la pragul stang (acolo voi vedea cat de "usoare" sunt de fapt urmele alea). Are 313000 km pe bord insa Andrei (fostul proprietar) mi-a zis ca a schimbat ceasurile in dec. 2014 cand a adus masina din Germania. Atunci avea 189000 iar ceasurile noi erau cu 290000. Ce nu am inteles eu exact e de ce ceasurile schimbate nu arata km din calculatoarele masinii insa recunosc ca partea electronica a unui E39 este o necunosctuta pentru mine. in fine... Ideea ar fi ca masina ar trebui sa aiba vreo 227000, ceva de genul. 
Altceva... am primit de la el o factura si ceva grafice de la AVD Turbo (parca) care vorbesc despre reconditionarea turbinei, ceva miez mai mare, ducand motorul (conform fostului proprietar) undeva la 190 HP. NU stiu ce sa zic insa as vrea sa aflu daca are softul schimbat sau nu. De tras, motorul trage bine insa. din nou, termenul de comparatie lipseste. Jantele sunt ceva replici insa, dupa rezolvarea tinichigeriei, voi mai lua un set de roti. Acestea sunt cu anvelope de iarna chiar bune deci, probabil, la primavara va primi incaltari noi.  
Nu stiu ce sa ma zic... una peste alta, dupa proximativ o luna, experienta este una pozitiva, ranjesc mai de fiecare data cand ies sa ma plimb putin, ceea ce nu e putin lucru. Mai am si un Saab 93 din 2005 cu 180 HP (tot diesel) si, cand trec de la o masina la cealalta, pur si simplu mi se pare ca BMW-ul este din alta liga; iar Saab-ul mi-a placut foarte mult. Acum insa...
Cam asta este experienta mea cu universul BMW, in doua cuvinte si cateva imagini. 

S202 Steptronic
S210 Dynamic stability control III
S249 Multifunction f steering wheel
S263 LA wheels with mixed tyres
P337 M Sports package
S339 Shadow-Line
S403 Glass roof, electrical
S415 Sun-blind, rear
S423 Floor mats, velours
S428 Warning triangle and first aid kit
S430 Interior/outside mirror with auto dip
S431 Interior rear-view mirror with auto dip
S434 Interior surface aluminium
S441 Smoker package
S473 Armrest front
S481 Sports seat
S494 Seat heating driver/passenger
S500 Headl.washer system/intensive cleaning
S508 Park Distance Control (PDC)
S520 Fog lights
S521 Rain sensor
S522 Xenon Light
S534 Automatic air conditioning
S548 Kilometre speedo
S555 On-board computer V with remote control
S632 Preparation BMW Handy (Motorola)
S650 CD player
S661 Radio BMW Business (C43)
S705 M sports suspension II
S710 M sports steering wheel, multifunction
S715 M Aerodynamics package
S775 Headlining anthracite
S785 White direction indicator lights
L801 NATIONAL VERSION GERMANY
S818 Battery master switch
S851 Language version German
S863 Dealer List Europe
S879 Operating instructions German
S970 Business Package


Va salut

To be continued...   

IMG_1339.JPG

IMG_1342.JPG

IMG_1350.JPG

IMG_1352.JPG

IMG_1353.JPG

IMG_1354.JPG

IMG_1355.JPG

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce bine ar fi...
Dar parca toata experienta "e39" presupune si niste batai de cap combinate cu cheltuieli neprevazute... asa din ce am mai vazut aici pe forum.
Acestea fiind spuse, nu cred ca masina asta va mai avea alt proprietar; cel putin cu intentia asta am cumparat-o. 
Multumesc inca o data pentru urari!
 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bine ai venit!

In timp, vei observa, ca nu conteaza cati km are un E39. Crede-ma ca nu este relevant nici cand o cumperi, nici cand o vinzi. Sunt masini tehnic foarte bune cu 500kkm+ si masini la 300kkm praf. E o discutie lunga. Faza cu kilometrajul din bord, la unele ceasuri se pot schimba km din diagnoza bmw scanner, la altele nu se pot schimba din diagnoza ci doar prin inlocuirea unui circuit integrat din ceasurile de bord.

Aproape 30hp numai din reconditionarea unei turbina cu kit majorat este imposibil. Ca si cum ai pune o embrema ///M si ai spune ca ai 5hp in plus.:) Doar daca fostul proprietar a facut si o resoftare pe langa turbina cu kit majorat. Cu timpul, vei afla daca ai soft sau nu.;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut
Ai mare dreptate in privinta kilometrilor Felix. Chiar nu judec masinile prin prisma asta. Am mentionat episodul cu bordul mai mult ca o curiozitate decat o ingrijorare.
In ceea ce priveste turbina, poate m-am exprimat gresit insa e vorba de turbina "marita" plus soft aferent. El prima data mi-a zis de soft iar apoi, cand veni vorba de piese schimbate si alte alea, mi-a aratat si hartogaraiele de la AVD Turbo. 
Una peste alta, sunt incantat de ce a avut de oferit masina pana acum. E super... Prima masina pe care am condus-o si are transmisie automata (kickdown-ul rules:):)), prima masina dintre cele avute anterior ce are mai mult de 4 cilindri; numai minunatii. Zici ca a venit mosu mai repede :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mersi de incurajare...
Bine ar fi ca momentul acela sa vina mai degraba mai tarziu decat mai devreme. Momentan, imi place sa pun cutia in D si sa n-am nicio grija. Intr-adevar, la o depasire, poate sa fie usor nehotarata la inceput insa nu ma astept sa mearga ca si un DSG. Deh, are si e o varsta, nu?

Multumesc pt primirea cordiala!
 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa o stapanesti sanatos fara incidente!

Se vede ca a fost ingrijita.

Ma mira ca zici ca Saab e sub ca si marca inteleg, pentru ca totusi e (era) o companie care nu face compromisuri. De fapt asta le-a si adus falimentul, ca au facut mereu ce au vrut, nu ce li se dicta de la GM.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu daca este chiar asa, dar parca un Saab 93 (de care am si eu) de dupa 2003 incoace, impartaseste circa 80% din piese cu Vectra C. Nu spun ca ar fi asta neaparat un lucru rau dar e destul de relevant in contextul discutiei despre identitatea marcii. Repet,  nu stiu daca chiar asa si este. 
Revenind la comparatia intre Bmw si "masina sotiei", bavareza iti lasa impresia unui produs net superior - materiale, finisaje, feeling... Pai usa de la seria 5, odata inchisa, te-a izolat aproape complet de lumea ce te inconjoara in acel moment. La Saab asa ceva nu exista; cel putin nu la al meu. Poate un 9-5 sa fie altfel.
Maneta de la stergatoare ai impresia ca ti se rupe in mana aproape de fiecare data cand o folosesti iar la Bmw zici ca e din piatra.
Directia - masina nu are servotronic iar cea de la Saab e electrica insa oricand o prefer pe cea de hidraulica.
Toate comenzile, in Bmw, te implica mai mult; esti asistat (frana, directie, etc) insa pana la un punct. Parca nu isi propun sa iti faca viata cat mai usoara posibil ci au intentia sa te implice cat mai mult in calatoria ta din punctul A in punctul B.  Intr-un cuvant, bavarezii au pus mai multa masina intre cele doua punti decat suedezii platiti in USD.   

Parerea mea... ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mersi Alex!
Sa stii ca realmente ma bucur de fiecare data cand urc la volan. Parca abia astept orice pretext sa o iau la o plimbare. Acuma am motiv sa vreau sa merg pana si la socrii :lol::lol:; sunt in Piatra Neamt. Numai nu stia doamna mea cum n-am comentat nimic ieri cand mi-a zis ca ar vrea sa isi vada parintii la sfarsitul lunii. 

1 hour ago, Alx03 said:

In sfarsit mai vad si alti e39-isti clujeni! 

Sigur mai sunt... masini pe strada tot vad mai mereu. 
Poate ne vedem si la un pahar de vorbe intr-una din zile, cine stie. 
Salutare

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut baieti! Mersi pentru relocarea thread-ului in sectiunea potrivita. 

Cu siguranta Felix! Cred ca va fi in weekend-ul cu Sf. Andrei si 1 Decembrie. 
Am vazut pe forum cateva exemplare foarte frumoase in orasul de sub Cernegura. 

In alta ordine de idei, acul de la motorina isi schimba pozitia cam imprevizibil adica opresc masina cu el intr-o pozitie iar cand o pornesc, a doua zi, este cu  cativa mm mai jos. Este o chestie intalnita frecvent sau am eu ceva hiba la sonda din rezervor?
Aaaa, sa va mai intreb ceva... am descoperit ieri ca, daca dau cu degetul pe stopul din stanga, imi ramane pe deget o urma de funingine. Adica motorul nu merge cu amestecul corect si scoate ceva fum. Ceva recomandari in sensul asta, ce as putea verifica? Orientativ, consumul afisat in bord e de 10.5 in oras insa, daca ma iau dupa acul de la motorina, este mai mare, sensibil mai mare :blink:

Anyway, gata cu carcotelile. Abia astept si azi o ocazie sa mai ascult simfonia in "6 Cilindri Major". Super spectacol, mai ceva ca la opera ;). Prietenii stiu de ce!
Hai s-avem o duminica faina! 
Va salut 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Problema similara am si eu la masina(legat de indicatorul de motorina).

Cand o pornesc a doua zi de exemplu, acul coboara considerabil, dar dupa cativa km revine la loc. Nu am reusit niciodata sa explic fenomenul, dar nici nu mi-am batut capul cu acest aspect. 

Mai o chestie ciudata ... fac plinul, merg sa zicem 150 km si acul de la motorina scade extrem de putin, de imi lasa impresia ca poy face 2000 km cu un plin, apoi intr-o distanta mult mai mica scade vertiginos, de parca as merge cu 20%. Dar nu mi-am facut probleme nici pentru asta, pentru ca la sfarsitul zilei(cum e vorba) consumul tot bun este ... indiferent de cursa neregulata a indicatorului de motorina

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

3 hours ago, piskotzeless said:

foarte impunatoare masina, big like

Multumesc frumos pentru compliment! 
Ca sa iti raspund si la intrebare, se ridica putin dupa ceva vreme intr-adevar. Dar nu stiu cand arata corect - cand e mai jos sau dupa ce se ridica... oricum, vorba lui Augustin, nu merita sa iti bati capu cu asa ceva. 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bine ai venit in club!

Sa te duca sanatos si fara evenimente!

La mine E39-le nu mai este masina de zi cu zi, dar cand ma urc la volan, nu exista termen de comparatie legat de feeling-ul care mi-l da...asta este si motivul pentru care nu am sa o instrainez nicioadata.

Nu mai zic de momentele petrecute cu ea de-a lungul timpului...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mersi mult! Asisderea iti doresc si tie!

Intr-adevar, feelingul este putin altceva fata de multe alte masini. 
Eram pe punctul de a renunta la masina ca mijloc de transport prin oras in favoarea bicicletei insa, de cand am luat "5ar-ul"... hai sa zicem ca acel demers este pe hold pe termen nedeterminat. :)

In alta ordine de idei, astept capacelele pt galeria de admisie iar sapt viitoare avem programare la tinichigiu. Am niste emotii... Eu m-am uitat asa, superficial pe sub masina si, in afara de un prag ruginit in zona suportului de cric, nu prea am vazut mare lucru. Insa,  odata pe masa de operatie, cine stie ce mai iese la iveala... Orice ar fi insa, sper sa se rezolve fara prea mari batai de cap. 
  

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Ceva poze de la tinichigiu...
Am zis sa dea cu ceva ceara prin praguri si sasiu, pe unde se poate. Sunt tare curios daca a si facut.
Luni dimineata scapam si de clapete; si uite asa pot sa vorbesc si eu de primele "investitii" in E 39-le meu.  
Apropos de investitii, parca un interior de piele (sport) tare mi-ar placea. Si-a luat un prieten de-al meu recent un 530 cu piele neagra si parca imi place mai mult decat al meu. Vom vedea...

Momentan, cam atat. 
To be continued...

WhatsApp Image 2017-11-24 at 20.11.45.jpeg

WhatsApp Image 2017-11-24 at 20.14.20.jpeg

WhatsApp Image 2017-11-24 at 20.14.49.jpeg

WhatsApp Image 2017-11-24 at 20.12.38.jpeg

WhatsApp Image 2017-11-24 at 20.15.30.jpeg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Ai lipit un conținut cu formatare.   Elimină formatare

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Creează nouă...