Sari la conținut

just another E39 520d


mik15
 Share

Recommended Posts

asa cum probabil unii dintre voi stiti deja, am achizitionat de curand un E39 520d, care urmeaza sa fie masina de vacanta, in prima faza cel putin, intrucat nu mai locuiesc in tara de vreo 5 ani si pentru ca de cate ori veneam inchiriam mereu o masina care chiar si de la firme ca Hertz aveau un miros specific masinilor de inchiriat, ca nah, fiecare le trateaza cum nu se poate mai rau de multe ori, am hotarat ca in sfarsit sa caut o masina de buget redus dar care sa fie pe placul meu, asa ca dupa ce initial vroiam un E46 benzinar orientandu-ma catre 318i sau 320i, apoi m-am uitat putin la A6 C5 insa in bugetul meu cam toate erau FWD si nu vreau, am avut o revelatie si mi-am amintit ce mult mi-a placut E39-le pe care l-am avut aici si asa ca totul s-a limpezit si am inceput sa caut.

 

Din pacate anul acesta nu am timpul necesar sa ma fi dus eu in DE sa mi-l aduc, asa ca am ajuns la mana pietei locale iar din pacate cea pentru masini de aceasta varsta e cam zero, cred ca 95% sau mai mult dintre ele sunt deja epave care inca se mai tarasc, iar cele de pe forum care erau de vanzare dintr-un motiv sau altul nu au intrunit punctajul meu, de cele mai multe ori fiindca fie le lipsea trapa fie nu erau automate daca erau in 6 cilindri, pentru ca daca tot faceam pasul la impozitul mai mare atunci trebuia sa merite si sa aiba toate optiunile pe care le cautam, altfel nu eram dispus sa fac compromisul, totusi nu imi trebuia cu ardoare o masina.

 

Asa ca, tot verificand autovit si forumul zilnic, intr-o zi am dat peste actualul 520d, mi-a atras atentia culoarea, conditia care in poze parea buna si care s-a adeverit, si mai ales optiunile care pe o motorizare entry level erau chiar peste minimul pe care il cautam eu, apoi intamplarea a facut ca un bun prieten sa se afle in zona AR unde masina era de vanzare si sa se poata vedea cu vanzatorul, drept urmare masina a ajuns, virtual deocamdata, pe mainile mele :) .

 

Ca orice masina sh, evident are si bube, nici nu ma asteptam altcumva, si oricine isi inchipuie ca isi ia o masina sh de 14 ani si nu o sa bage un ban in ea la inceput se inseala amarnic si ar trebui mai bine sa isi ia un Logan nou  daca asta urmareste, de asemena cine isi inchipuie ca un BMW de 14 ani costa cat un Logan la intretinere doar pentru ca e vechi, iarasi ar trebui sa ramana la Logan, comparatia facuta e pur aleatorie si nu vreau sa denigrez masina nationala, care este de altfel un mijloc de transport extraordinar si ieftin, dar nu pentru mine, prefer o baba batrana care chiar daca o sa ma coste mai mult decat cealalta in intretinere ma va bucura mult mai tare. 

 

Da, masinile astea sunt vechi, dar asta nu inseamna ca piesele de schimb originale s-au ieftinit doar pentru ca s-au invechit masinile, nu, preturile lor nu s-au depreciat la fel de mult ca pretul masinii, cine intelege si accepta acest fapt va fi mai mult decat satsifacut de aceste masini, altfel se va uita mereu la ce ieftin e sa intretii un Opel sau VW din aceeasi era, sau bineinteles un Logan brand new.

 

Trecand peste aceasta mica introducere si revenind la subiect, masina in cauza este asadar fabricata in Octombrie, 2000 cu prima inmatriculare in 2001, nu stiu exact data, model cu facelift si cum spuneam mai sus, cu ceva optiuni de bun simt, vezi lista mai jos:

 

Code

Sonderausstattung

Optional Equipment

S235A

Anhängerkupplung abnehmbar

Towing hitch, detachable

S249A

Multifunktion für Lenkrad

Multifunction f steering wheel

S261A

Seitenairbag für Fondpassagiere

Side airbags for rear passengers

S302A

Alarmanlage

Alarm system

S320A

Entfall Modellschriftzug

Deleted, model lettering

S339A

Shadow-Line

Shadow-Line

S397A

BMW LM Rad Styling 83

BMW LA wheel, star spoke 83

S403A

Glasdach elektrisch

Glass roof, electrical

S416A

Sonnenschutzrollo hinten/seitlich

Roller sun vizor, rear lateral

S423A

Fussmatten Velours

Floor mats, velours

S428A

Warndreieck und Verbandstasche

Warning triangle and first aid kit

S430A

Innen-/Aussensp. mit Abblendautomatik

Interior/outside mirror with auto dip

S465A

Durchladesystem

Through-loading system

S481A

Sportsitz

Sports seat

S494A

Sitzheizung Fahrer/Beifahrer

Seat heating driver/passenger

S500A

Scheinw.Rein.Anl./Intensivreinig.

Headlight wipe/wash/Intensive cleaning

S508A

Park Distance Control (PDC)

Park Distance Control (PDC)

S522A

Xenon-Licht

Xenon Light

S534A

Klimaautomatik

Automatic air conditioning

S555A

Bordcomputer V mit Fernbedienung

On-board computer V with remote control

S632A

Vorbereitung BMW Handy (Motorola)

Preparation BMW Handy (Motorola)

S672A

CD-Wechsler 6-fach

CD changer for 6 CDs

L801A

Länderausführung Deutschland

National Version Germany

S863A

Händlerverzeichnis Europa

Retailer Directory Europe

S879A

Bordliteratur deutsch

On-board vehicle literature German

S915A

Entfall Aussenhautkonservierung

Delete clear coat

S936A

BMW Handy b. Ausliefer. anfordern

BMW Handy b. Ausliefer. anfordern

S970A

Business-Paket

Business Package

S415A

Sonnenschutzrollo hinten

Sun-blind, rear

S431A

Innenspiegel automatisch abblendend

Interior mirror with automatic-dip

S464A

Skisack

Ski bag

S473A

Armlehne vorne

Armrest front

S661A

Radio BMW Business (C43)

Radio BMW Business (C43)

S694A

Vorbereitung BMW 6 CD Wechsler

Provisions for BMW 6 CD changer

 

Deocamdata, printre problemele remarcate, ar fi LCD-ul de la MID si instrumentele de bord care la cald nu prea mai afiseaza mare lucru, au fost deja comandate si cu ocazia asta am luat si o sticla de M5 pentru ca vine cu inelele ceasurilor de bord Titan look, daca tot desfac instrumentele de bord.

 

I-am mai luat presuri interioare de cauciuc Petex si cel din portbagaj, ulei motor Shell Helic ECT 5w30, absolut toate filtrele care pot fi schimbate si urmeaza sa vedem ce mai apare in neregula cand va fi dusa in service pentru o inspectie amanuntita.

 

Estetic masina se prezinta bine, are un dent chiar marisor si vizibil pe capota fata, vanzatorul zice ca de la platforma, putin rugina la usa sofer in coltul stanga jos, un alt mic dent pe aripa dreapta fata si usa pasager dreapta pare a fi fost revopsita, si cam atat din ce ne-am putut da seama pana acum. Nimic neasteptat pentru o masina de varsta ei.

 

Si mai jos cateva poze de la vanzator si cateva facute cu ea in drum spre casa dinspre AR.

 

vscc21.jpg

1fwlci.jpg

10s5doj.jpg

14cryva.jpg

1r9fgk.jpg

o6iskk.jpg

mjl10z.jpg

fb0xf.jpg

ie0cat.jpg

32zmfch.jpg

2zqhgs7.jpg

 

Ca si planuri de viitor mai mult de o intretinere ca la carte nu prea am, nu deocamdata cel putin, dar asa am zis mereu si am sfarsit altcumva :), si daca am pomenit as include aici niste jante pe 17 cel putin, o navigatie MK4 si poate, poate, un interior Comfort complet de pe o echipare Individual daca gasesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@paulik2003 -multumesc, asa sa fie :) .

@octavian93 - sincer sa fiu initial nici nu m-am mai uitat la aspectul acesta uitand complet de el, ulterior mi-am adus aminte sa intreb si mi-a zis ca este si am respirat usurat pentru ca stiu cat este de enervant  sa nu poti transporta ceea ce ai nevoie doar pentru ca nu se rabateaza bancheta....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

alta tara alte reguli :) chiar as fi luat un 3.0d daca era sa ma intorc definitiv in tara, dar cum nu am inca asemenea planuri in viitorul apropiat nu avea rost iar pentru ca masina va fi folosita ocazional si de tatal meu, sper eu cel putin ca sa nu zaca prea mult timp, el nu s-ar fi descurcat cu automata, am mai avut in RO si nu a vrut sa mearga cu ea cat o lasam parcata la el acasa in garaj, asa ca eu sunt la momentul acesta foarte multumit de alegere. Habar nu am cum o sa ma inteleg cu motorizarea asta, singurele diesel pe care le-am avut au fost doua 2.5TDi din VAG pe platforma C5 care mi-au placut foarte mult, mai ales cel de 180cp cu Quattro, dar eu sunt increzator ca cei 136cp cu RWD se vor simti foarte bine si eventual ii voi face un soft pentru a mai creste putin cuplul, care sincer mi se pare mic pentru un diesel, doar 280NM, sper sa ajunga macar pe la vreo 350nm cu un soft.

 

L.E. - si anul trecut am adus o '03 Toyota Avensis din DE pentru un prieten, 2.0d de 116cp care mi-a placut foarte mult ca si motorizare, se simtea mult mai puternica decat m-as fi asteptat si foarte silentios motorul, fiind si Euro4 si common-rail, nu cred ca cel de 136cp e atat de silentios.

 

De abia astept sa ajung acasa si sa merg cu 520d meul  :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acest samsar din Arad aduce masini frumoase si ingrijite,le mai "rujeaza" putin si gata...

 

il cunosti? la inceput ni s-a parut foarte inflexibil, o dadea ca el nu vine sa arate masina daca nu o luam, ca are un drum de 30km de unde sta el, si initial i-am zis prietenului meu sa il lase in pace daca e asa de scartar, apoi m-am razgandit si i-am zis sa ii plateasca deplasarea daca nu o iau, preferam sa pierd 50-100Eur dar sa fiu impacat ca am vazut-o, parandu-mi-se chiar o masina faina, la final omul s-a dovedit a fi chiar foarte cumsecade si fara texte de samsar obosit de Vitan, ca fapt divers ne-a dat masina cu sfert de rezervor plin, nu ca altii pe 0 :)

Salut.o sa fii plăcut surprins de ce poate motorul de 136 cp.nu trebuie sa te aștepți sa fie racheta,dar o sa facă fata cu brio in trafic.daca motorul este in parametrii lui nu trebuie sa îți faci griji.

iti dai seama ca nu ma astept sa fie racheta :), atata timp cat merge bine e suficient.

 

Frumoasa masina. Am vazut-o acum ceva timp la vanzare pe autovit. 

 mersi, exact aceea este.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

mare lucru nu s-a mai intamplat pe aici deocamdata, masina a primit un service complet si o inspectie si au sosit si micile cadouri pe care i le-am cumparat, pe care le enumar mai jos:

 

- presuri cauciuc Petex interior

- pres cauciuc portbagaj

- sticla ceasuri bord de pe un M5, pentru inelele titan look

- LCD instrumente bord si MID

- senzorul care "pacaleste" senzorul de prezenta air bag scaun pasager, luam plasa cu totul dar nu vreau sa desfac scaunul.

- o carcasa pentru cheie intrucat una din ele da semne de baterie dusa

- un redresor BMW pentru a mentine bateria activa cat timp va sta in garaj

- si evident un garaj pe care l-am inchiriat   :)

- si urmeaza RAR-ul saptamana aceasta - DONE!

 

In plus, ca tot pentru masina le-am luat, un Karcher K2 Compact(nu a mai fost disponibil si atunci am luat un Bosch Aquatak de 130bar, mai bun decat K2 de la Karcher) si produse pentru detailing de la chemicalguys.ro sa-i dam un refresh.

Inca mai caut niste jante style 81, dar momentan nu am gasit nimic care sa aiba un pret rezonabil raportat la conditia lor, nu e graba, asteptam, cel putin cu astea pe 15 e confortul sporit ;) .

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

....si in sfarsit am intrat in posesia ei efectiv de vreo saptamana in care am facut si ceva km, primele impresii au fost foarte bune masina chiar fiind intr-o conditie mecanica foarte aproape de excelenta, se simte ca fiind o masina foarte "legata", suspensia isi face treaba nemaipomenit de bine in combinatie cu jantele astea pe 15 oferind un confort foarte bun si daca inainte cautam sa le schimb acum am renuntat la idee.

 

E intr-adevar o masina ideala pentru familie si drumuri lungi, e o placere sa faci km multi dintr-o bucata, nu e deloc obositoare si nu simti cum trec km, mai ales ca am facut peste 1000km cu un plin, asta m-a socat putin, nu am avut ever o asemenea masina  :), si asta in conditii de mers cu 140kmh pe autostrada si cca 80-100 in rest, evident unde s-a putut, dar fiind Sambata seara s-a cam putut.

 

Dar diesel-ul ramane diesel si in traficul de oras se simte cel mai tare si atunci cand il opresti are "scuturatul" asta care la inceput a fost cam enervant insa acum am inceput sa ma mai acomodez cu el, insa cred ca cea mai mare problema pentru mine ramane combinatia de diesel cu manual(in traficul urban) si asta ar fi un motiv pentru care as da-o in schimbul unei automate de cilindree mai mare sau daca ar fi sa fie tot 2.0 atunci ar trebui sa fie E60, ma rog, astea sunt planuri de viitor apropiat.

 

Va urma....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

....si in sfarsit am intrat in posesia ei efectiv de vreo saptamana in care am facut si ceva km, primele impresii au fost foarte bune masina chiar fiind intr-o conditie mecanica foarte aproape de excelenta, se simte ca fiind o masina foarte "legata", suspensia isi face treaba nemaipomenit de bine in combinatie cu jantele astea pe 15 oferind un confort foarte bun si daca inainte cautam sa le schimb acum am renuntat la idee.

 

E intr-adevar o masina ideala pentru familie si drumuri lungi, e o placere sa faci km multi dintr-o bucata, nu e deloc obositoare si nu simti cum trec km, mai ales ca am facut peste 1000km cu un plin, asta m-a socat putin, nu am avut ever o asemenea masina   :), si asta in conditii de mers cu 140kmh pe autostrada si cca 80-100 in rest, evident unde s-a putut, dar fiind Sambata seara s-a cam putut.

 

Dar diesel-ul ramane diesel si in traficul de oras se simte cel mai tare si atunci cand il opresti are "scuturatul" asta care la inceput a fost cam enervant insa acum am inceput sa ma mai acomodez cu el, insa cred ca cea mai mare problema pentru mine ramane combinatia de diesel cu manual(in traficul urban) si asta ar fi un motiv pentru care as da-o in schimbul unei automate de cilindree mai mare sau daca ar fi sa fie tot 2.0 atunci ar trebui sa fie E60, ma rog, astea sunt planuri de viitor apropiat.

 

Va urma....

 

Foarte interesant ceea ce spui tu. Eu doar la e39 525d si la Octavia 3 am avut consum mai decent; in rest toate parca aveau nevoie de statie de benzina dupa ele. 

Mai in gluma, mai in serios, dupa cum am vorbit aseara la intalnire si cu Alex3aru si cu ceilalti prezenti, in 2 ani cand (nu stiu cu cine) cred ca o sa ma insor, o sa revin clar la E39, dar de data asta touring. 

Mai vino si tu cu niste poze noi.

 

P.S. Jantele sunt foarte frumoase si cred ca de aia ai tu consum asa bun. Tu la 2.0d si 136cp ai jante pe 15, iar eu la 1.8i si 120cp am jante pe 18... asta spune tot :))) 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu zic ca te-ai grabit cu achizitionarea masinii in versiunea 2litrii, ca ii e39 sau e60 cam tot una ii. Ia un e60 3.0 diesel si ai terminat balciu. SIngura diferenta ii la impozit, ca la consum nu ii nu stiu ce. Du si vinde ceva barili de petrol de la dansii arabi si ai bani si de impozit. Nu te amagi singur cu povesti de genu: mi-am luat motor de 2 litrii ca, consuma putin si fac inconjurul pamantului cu un rezervor de fotoghin. Ii o masina de 1600 kile si nu are cum sa consume ca un logan de 1.5 diesel. Asa ca...ia un 3.0 diesel si concediile in romania vor fi mult mai frumoase. Restu...ii cancan

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@andrei_snk - consumul a fost neasteptat de bun pentru mine si a fost o impresie placuta desi nu asta am urmarit, prin oras, SB in speta, consumul facut la pompa a fost de 9.6%, tot timpul cu AC pornit, eu nu-l opresc.

 

@cipri - cum am precizat nu am luat-o pentru consum, era ultima grija a mea la fel ca si impozitul, insa pot spune ca masina chiar si cu motorul asta se misca decent si asta o spune unul care a avut si are in continuare masini de peste 400cp :), deci cred ca pot avea o parere obiectiva, evident acum vorbesc din punctul de vedere al unui sofer care este si parinte si merge cu cel mic in masina(merg la fel de tare cu 520d cum merg si cu RS-ul cand sunt cu cel mic), daca asa avea iar 25 ani si fara copil as avea poate alta parere, dar in conditiile prezente o masina ca aceasta este suficienta pentru drumuri lungi, in siguranta, confort si cu un consum rezonabil.  Sunt in acelasi timp si de parerea ca putere prea multa nu e niciodata suficienta, dar ceea ce ofera E39 520d e decent  ;) .

 

@28clg - multumesc la fel!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

lucruri bune s-au mai intamplat si pe aici la modul ca am schimbat mansonul schimbatorului de viteze cu unul OEM si de asemenea volanul cu tot cu airbag, am vrut neaparat unul de generatie 2002-2003, am luat unul sh pe care l-am retapitat si a meritat tot efortul, cu totul alt feeling, cel vechi era prea subtire.

 

Inca mai am de montat noile display-uri la BC si MID si alte chestii de facut dar nu este timp din pacate.

 

lucruri mai putin bune, a cedat fulia de la vilbrochen, probabil faptul ca eram virat maxim si intr-o rampa, fiind la spalatorie si incercand sa urc usor acea rampa i-a grabit sfarsitul. Nimic de speriat, ma asteptam sa pice candva stiind ca e o buba comuna, am dus-o pe platforma la service si Luni va fi gata. Am cumparat Dayco intrucat doar asta era pe stoc si speram sa fie gata Vineri insa cei de la service au spus ca mai dureaza intrucat nu au putut sa o desfaca asa de repede cum s-au fi asteptat.

 

Vedem ce mai urmeaza, poate un 6 cil. automat :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Ai lipit un conținut cu formatare.   Elimină formatare

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Creează nouă...