Sari la conținut

525dA - Al meu WST


Bimmer39
 Share

Recommended Posts

Saiba e montata. O sa o dau jos sa curat pentru a 3-a oara tot acolo și sa vad dacă mai picura.

 

Senzorul se poate strânge fără sa dau galeria jos? Cu o tubulara de 27 lunga?

 

Sa zicem ca rezolv cu picuratul motorinei. Șuturile astea în accelerație pot fi de la aer în rampa?

 

Va mulțumesc pentru răspunsuri domnilor!

 

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Suturile la acceleratie pot fi de la aer in rampa.

Nu stiu daca reusesti fara sa dai admisia jos sa strangi senzorul.

Si ar trebui o tubulara scurta, nu lunga.

 

Trimis de pe al meu SM-J500F folosind Tapatalk

Ma gândeam la lunga ca sa intre și conectorul senzorului în tubulara. Scurta nu merge sigur, am încercat.

 

Cat despre aerul în rampa...cum pot sa îl dau afara mai repede? Nu e deloc plăcut cu sughițurile astea peste 2000rpm, se simte în toată masina.

 

Multumesc frumos!

 

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Gata, s-a rezolvat tot și masina merge impecabil acum. Am luat senzor de 3.0 de pe alta masina+ adaptorul care intra în rampa. Senzorul de 2.5 nu merge pus pe rampa de 3.0 fără adaptorul de 2.5 (bucsa mica, conica, de aluminiu), difera cu câțiva mm în lungime. De aia îmi scăpa presiune și picura pe la rampa. Am luat adaptorul + o-ringul noi OEM și un senzor de 3.0 de pe alta masina si acum merge totul perfect.

 

Multumesc pentru ajutor tuturor.

 

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 months later...

Revin si eu cu noutati dupa o perioada absenta pe forum. Din pacate, in lipsa timpului nu am mai apucat sa postez aici dar cu masina nu am stat deloc degeaba. 

Dupa ce in aprilie-mai m-a chinuit problema cu senzorul de presiune din rampa, s-a dovedit ca problema era si din mufa senzorului, dar si din senzor in sine. Rezolvat, masina merge impecabil asa ca am trecut la pasul urmator. Am facut prima versiune de soft, mers la 1.4bar masina a scos 235cp pe dyno cu 565Nm. Super, zic, e perfect. 

20170822_162653.jpg

Au urmat toate bratele schimbate pe fata, noi, Lemforder + Meyle HD si vibratia enervanta de la 80-100km/h a disparut. A venit timpul pentru frane, am mers pe discuri Rotinger perforate + placute ATE. Proasta idee cu discurile, acum dupa 15.000km imi vibreaza destul de tare asa ca o sa ma intorc la ATE PowerDisc + ATE Ceramic, singura combinatie care mi-a placut (si la frane, chiar am incercat cateva variante, 4 mai exact de cand am masina).

Avem frane, avem suspensie. Mai crestem boost-ul putin. Pentru asta, am luat un senzor MAP de pe e60 530d (non-LCI), cel stock de e39 fiind limitat la 1.45bar (motiv pentru care prima versiune de soft a fost la 1.4). A 2-a versiune de soft merge cu un intercooler putin mai mare (un intercooler de Alpina D10 e39) dar care urmeaza sa fie marit din nou. Noul soft l-am facut la 2.0bar boost cu 251cp (CU INJECTOARELE STOCK!). 20170926_183301.jpg

Intre timp, vara asta am schimbat si proprietarul (in sfarsit am trecut-o pe numele meu, multumita caderii taxei) si cu ocazia asta am schimbat numerele :). Am trecut si de ITP : 20170823_104605.jpg

Dupa au urmat 2 luni pauza in care masina a facut km (ca idee, 24.000km din mai pana acum) si in care am fost extrem de multumit de ea. 20170827_133034.jpg

Bun, e noiembrie, de 2luni masina a cerut doar motorina si atat, mai merita si ea ceva. Primul lucru, roti de iarna.  Am gasit un set de BBS RX203 la vanzare aici, cu cauciucuri noi de iarna. Omul le pregatise pentru masina lui si intre timp a primit o oferta buna pentru ea si le-a vandut. RX203 in configuratie de e39 (8J toate 4 cu et10 si 74.1). Le-am pus pe masina dar ceva nu era ok, era ceva in plus...distanta prea mare intre roata si aripa :lol:.

20171104_025506.jpg

 

 

 

Asa ca urmatoarea zi a venit setul de coilovere de la AP-Suspension si in aceeasi zi (ieri) le-am si pe masina.IMG-20171104-WA0003.jpeg 

O suspensie buna schimba masina complet! Nu credeam vreodata ca e39 meu poate sta asa pe curbe, nu credeam ca cei ~250cp nu vor mai fi limitati de suspensie vreodata. Ma obisnuisem pur si simplu cu ideea ca e foarte grea si barca. Suspensia este impecabila si o recomand oricui cauta ceva mid-budget. 

 

IMG-20171104-WA0006.jpeg

Momentan, suspensia mai trebuie reglata, se vede in poza ca fata e cam jos, spatele cam sus. O sa mai ridic fata 1cm, cobor spatele 1cm si pun flansele inapoi pe fata, et10 nu e destul :D .

 

Cam asta a fost in ultima vreme povestea WST-ului (care acum e RWD), in viitor cere franele noi (probabil saptamana viitoare) si pompa de sub prag. Problema cu pompa e ca as vrea sa fac direct upgrade, nu vreau sa mai merg pe stock. Am facut log pe mersul masinii in talpa, iar cu pompa aproape noua Pierburg (care face 4.05 la ralanti si 3.7-3.8 in talpa), presiunea fluctueaza si scade dupa 3000rpm. Inca incerc sa imi dau seama ce ar merge, dar cred ca o sa merg pe un Bosch 044 (care scoate 5bar la 200l/h, mai mult decat suficient pentru motorul asta). Dupa astea, urmeaza suspensia spate, o baterie noua, pompa de apa + termostat + curele/role/intinzatori si bujii inainte sa vina iarna. 

 

O sa incerc sa postez mai des aici, va tin la curent cu povestea masinii. O zi buna! 

IMG-20171104-WA0000.jpeg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc, Zoli. Sigur, odata ce rezolv cu intercoolerul postez aici. Ideea mea e sa renunt la vascocuplaj, sa elimin electroventilatorul de la A/C si sa pun un singur electroventilator mare (si dublu) unde statea elicea de la vasc.

Noul ventilator sa fie conectat la un controller PWM care sa ia informatia de la ECU pentru temperatura apei si de la switch-ul pentru A/C. Nu numai ca faci loc pentru un intercooler mare dar si castigi un 3-12cp (probat de mine pe dyno) fara vascocuplaj (3cp diferenta la rece si 12cp diferenta cu vascocuplajul activ).

Odata ce reusesc sa programez controllerul ala sa lucreze cu ECU nostru (EDC15C4) o sa fac mai multe si o sa fie disponibile pentru cei interesati.

Am uitat sa mentionez, ambreiajul patineaza inca de la prima versiune de soft . Ieri a ajuns si noul disc de ambreiaj cu 6 pucuri, sper sa am timp sa il pun saptamana asta.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Felicitari pentru proiect . Chiar eram curios unde ai mai ajuns cu masina ... Nu stiu daca ai scris sau nu , ce turbina ai pus pana la urma ? 

De acum ,e cam greu sa urci in caluti fara sa schimbi pompa de inalte ! Cauta una de alpina d10 biturbo daca tot cauti si intercooler ! 

Succes pe mai departe !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc, Beny, felicitari si tie pentru masina! Turbina este un GT2260V de pe M57N, facuta hibrid. Problema sunt injectoarele momentan, presiunea e ok. M57 merge stock cu 1250bar parca (sper sa nu gresesc), pompa stock fiind un Bosch CP1. Eu am 10.000km de cand merg cu ea la 1415bar maxim in rampa (senzorul din rampa iese din calibrare la 1425 deci de aici m-am si oprit cu numerele). Injectoarele sunt date in blana acum la 251hp deci o sa iau o pauza cu motorul si ma axez pe celelalte aspecte ale masinii.

Alpina D10 merge pe Bosch CP3 dar e improvizata la maxim. Teoretic, ECU DDE4.0 nu stie sa tina CP3 din cauza senzorului de flow de pe pompa. Alpina a improvizat asta efectiv aplicand o rezistenta pe senzorul asta de flow DIN FABRICA!!! (da, OEM! vazuta de mine pe alpina de la care am luat intercoolerul) astfel incat citeste un flow constant, ei folosind tot DDE4.0 pe D10 biturbo. 

Eu vreau sa fac conversie completa la CP3 (ceea ce inseamna DDE5.0, EWS off, alte codari), dar asta doar cand va fi nevoie sa sarim de 330-350cp. Momentan CP1 duce linistit 3xx hp. Multumesc, succes si tie!! 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma bucur ca esti asa de documentat in privinta asta si vrei sa iti duci planul la capat. Am avut si eu planuri de genul dar dupa ceva cautari,documentari am ajuns la concluzia ca motorul/motoarele de pe e39 diesel sunt cam in urma si nu prea merita ''chinuite'' . 

Te-ai gandit sa pui pe e39 motorul de pe e60/e90 cod motor : M57TU2D30TOP ? Motorul de 3.0d biturbo de 282 cai ? Eu studiez asta de ceva vreme si sper ca la anul sa vad motorul sus pe masina cu tot cu cutia automata 6HP28 . 

Multumesc la fel ! 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma bucur ca esti asa de documentat in privinta asta si vrei sa iti duci planul la capat. Am avut si eu planuri de genul dar dupa ceva cautari,documentari am ajuns la concluzia ca motorul/motoarele de pe e39 diesel sunt cam in urma si nu prea merita ''chinuite'' . 

Te-ai gandit sa pui pe e39 motorul de pe e60/e90 cod motor : M57TU2D30TOP ? Motorul de 3.0d biturbo de 282 cai ? Eu studiez asta de ceva vreme si sper ca la anul sa vad motorul sus pe masina cu tot cu cutia automata 6HP26 . 

Multumesc la fel ! 

Cum sa nu? Normal ca m-am gandit. Dar in primul rand daca pun alt motor, vreau manuala neaparat deci nu va fi TÜ2D30TOP-ul, va fi probabil 530d e60. Nu stiu inca, vreau sa termin proiectul ala si dupa vedem. Am schimbat deja motorul odata .

 

Probabil urmatorul motor pe masina asta (sau alta masina, nu stiu) va fi ori L6 turbo sau un V6/V8 turbo benzina.

 

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

omule,we need to be friends!

Am citit acum ce ai postat de duminica pana acum si imi pare rau ca n-am discutat mai multe idei cu tine.Sunt "mind blown".

Felicitari pentru munca depusa,mi se pare ca ai un setup ideal acum,insa nu stiu cat de multumit vei fi pe viitor,cand iti vei dori si mai mult.

Soft-ul e dezvoltat de tine sau impreuna cu cineva?Cu fumul cum stai?Cureti mereu bara spate de funingine?

Stiu ca @AdiOrte a avut AP si a renuntat la ea dupa ce l-a lasat un amortizor.

La taraba mea vreau sa renunt la 2.5d dar nu stiu ce sa fac cu seria,e trecuta in carte si ai vazut si tu ca la M57 scrie mare cat casa cilindreea la motor pe el.Poate ai timp sa vorbim pe privat mai multe.

Bucura-te de ea,acum!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Felicitari pentru munca.

"Foaie verde batz, n-ai de lucru', fa-ti...."


Despre suspensia AP, la mine au cazut toate 4 amortizoarele... Am cautat cate in luna si in stele. La mine a fost caz special, nu am intalnit oameni care sa fi avut problema asta in Europa... Pana mea...

Spor la munca Alex, hai cu narile noi, ca-i incompleta.

Sent from my LG-H990 using Tapatalk

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut baieti :)))

 

In ordine : Suspensia AP momentan este comparabila cu Bilstein B14 (fara sa exagerez sau sa mananc nesanatos), le-am condus pe amandoua, nu e nicio diferenta sesizabila. Sper sa ramana asa, pe de o parte e @Gogu care o are de cand avea jante de tabla :))), iar pe de alta e @AdiOrte care vad ca a avut niste probleme cu ea. Din review-uri pare ca ar fi ok, ramane de vazut. 

 

LSD. Intr-adevar Alin, sunt cei din Serbia, cu ei vorbisem de LSD si am renuntat la idee momentan doar din lipsa de capital, in rest pare ok ce ofera baietii. Probabil o sa il iau prin ianuarie si va tin la curent. 

Intr-adevar, momentan setup-ul e... ma face fericit :D. Imi place cum merge masina, imi place cum trage si pot sa zic ca nu ramane mult in urma unui 540i manual. Uneori chiar o ia in fata lui, probabil fiind cuplul de vina aici (~610). Softul este facut de Eric de la DIO Performance in prima varianta, modificat ulterior de mine. Il recomand cu mana pe inima pe Eric, cel putin pe diesel, omul asta chiar schimba masini. 

 

Cat despre motor, @alin_23, iti zic din experienta mea. Cunostinta, inginer la RAR, mi-a spus ca si la un control in trafic sansele sa verifice seria de motor sunt mici in cazul M57, odata ce vad ca acolo e un...M57. La ITP am trecut fara probleme cu motorul, tipul de la ITP nu stia ca e 3.0 si desi s-a prefacut 30min ca imi cauta seria de motor nu a zis nimic la sfarsit deci nu cred ca a vazut-o pana la urma. Singura "cheltuiala" la ITP a fost evacuarea. 

Multumesc tuturor pentru aprecieri. Azi am mai ridicat 1cm fata, am facut geometria si am pus flansele inapoi pe fata. Sunt in setup cu ET-10 fata (flanse 20) si ET-5 spate (flanse 15). Inainte sa intrebati, dpdv fizic/tehnic, transferul de greutate in curbe este pozitiv influentat de o punte fata mai lata. Practic e mai bine sa fie fata mai lata, 99% din masinile sport/de curse de pe piata au fata mai lata din motivul asta. Placebo sau nu, se simte si la mine. 

Urmeaza si narile ca masina e incompleta si dupa ne pregatim de iarna : baterie + bujii noi, oglinzile de la @Scooter (multumesc inca o data) si lichid de parbriz de iarna :D . 

 

P.S: Cum schimb titlul topicului? :))) 

  • Like 1
  • Thanks 1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Adi, si mie imi era frica de tramlining. Dar cred ca anvelopa moale, fiind de iarna, cu profil mai inalt si cu toate bucsele schimbate pe fata ma ajuta, masina chiar corecteaza multe din denivelari in setup-ul asta. Nu zic ca e perfect dar e mai bine decat ma asteptam. Pe de alta parte, compenseaza prin stabilitate in curbe si...aspect :D 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Ai lipit un conținut cu formatare.   Elimină formatare

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Creează nouă...