Sari la conținut

BR99MZB - Readus la viata


merlinutzu
 Share

Recommended Posts

Sunt membru al acestui forum de la sfarsitul anului 2014, cand mi-am cumparat actualul e39, 530d din 1999, GM82888, si, dupa mult chin si investitii, cred ca a ajuns demn de a fi prezentat aici.

 

L-am cumparat in luna octombrie 2014 de la un samsar din Bucuresti si am fost nevoit ca la scurt timp de la achizitie sa incep sa il aduc pe linia de plutire ( bielete+capete de bara, discuri+placute, role+curele+intinzatoare accesorii), urmand ca in primavara anului 2015 sa-l revopsesc integral, gandindu-ma ca ar fi cazul sa ii schimb culoarea ( ma saturasem de masini gri ).

 

7d5186b59c8bc115c2d4ba0b18571ea8.jpg

 

Planurile mele au fost stagnate pentru o perioada destul de mare de o "tinerica" de 63 de ani, care a virat stanga in fata mea, care circulam din sens opus, si a ajuns la spital impreuna cu fiica ei, prelungind astfel foarte mult perioada de timp pana cand am primit despagubirile ( 1an si 4 luni ).

7f504eb4bd160ea16c21346696e7d9be.jpg

451ead15e0c82da86f6d0cee5ba43776.jpg

 

Nu am rezistat prea mult si am inceput repararea ei, de fapt mai mult o reconditionare, si prin sprijinul unor colegi de pe forum ( @lex_bmw5, @benysound, @bmwrail, @gabiSB si daca am omis pe cineva va rog sa ma contactati pe privat pentru editare) nu numai ca am reusit sa o aduc pe o linie de plutire, am reusit sa o transform, rezultatul fiind acesta :

 

831be213ae7976617ed84261c3055d4a.jpg

 

22d1a58e037ba429aec3236e78739977.jpg

 

6952aa2ebb341040f268a19caf9ee37b.jpg

 

Ca si imbunatatiri aduse in acest timp, nu pot mentiona prea multe, majoritatea interventiilor fiind necesitati ( toata articulatia fata schimbata, si bratele mici pe spate - lemforder, amortizoare noi fata-spate - kyb, arcuri eibach, gume pirelli p zero, upgrade frana de la 296 la 324 - discuri+placute+kit reparatie etrier+racorduri flexibile ate, inlocuit furtune vacuum, curatat galerie admisie si pus garnituri noi, curatat egr, inlocuit pompele de medii si joase, flansa + rulment cardan, ulei cutie si grup, tampoane motor si cutie, racorduri flexibile si tot setul de garnituri pentru evacuare, caseta de directie+ pompa ).

 

Pe viitor vor urma:

- webasto

- 2 sau 4 injectoare ( doua sunt cu -3 la rece, doua cu +2, la cald au valori in jur de 1)

- ambreiaj din kevlar

- egr anulat

- soft

- electroventilator cu 3 fire ( cand am avut buget nu am gasit si cand eram sarac vindeau toti, l-as fi luat nou, dar pretul este prea mare )

- inlocuit complet conductele de frana spate ( nu le-am putut desface pe cele flexibile si am preferat sa nu risc ruperea lor)

- inlocuirea lupelor

 

 

Intre timp mi-am achizitionat si testere can+dcan si bmwscanner, m-am saturatbde diagnoze eronate.

 

Acesta este al meu e 39, calea pana va fi tot ceea ce imi doresc este lunga, dar deja am strabatut o mare parte din ea.

 

Astept pareri referitoare la jante , cateodata imi place combinatia actuala de culori, dar parca as reveni la vechiul stil.

 

O zi buna.

 

 

Trimis de pe al meu MI 3W folosind Tapatalk

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si cateva fotografii proaspete:

 

beb9ffb0a01f2c764815ab5956ea1a5c.jpg

 

1eea5fa27f6fb65cc271eb3e5270027f.jpg

 

7b182b04bf88e9c83c41f09589009d0a.jpg

 

Stiu ca multi nu apreciaza playerul pe care l-am montat, dar am bluetooth, usb, reda fisiere flac si poate fi legat la comenzile de pe volan, la o fractie din pretul unei navigatii, iar la capitolul "calitatea sunetului" eu am simtit o mare diferenta ( am schimbat si difuzoarele - mtx coaxiale ).

 

c8aa139c5579f2aedb59d4b5a12c8ea3.jpg

 

Trimis de pe al meu MI 3W folosind Tapatalk

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ai avut ceva nervi sa o repari si sa nu o dai la dezmembrat si sa iei alta, dar rezultatul a meritat efortul.

 

fiindca ai intrebat de jante, personal nu-mi place combinatia de jante negre cu buze pe rosu. mai bine le vopsesti argintiu, cum erau de la mama lor. pe spate ar merge niste triple normale de facelift, fara folia aia fumurie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai o masina foarte faina!

Ma bucur sa aflu ca nu sunt singurul care a schimbat culoarea pe rosu. Ce culoare ai ales?

 

Bafta la investitii!

Multumesc. Am ales Imola rot, rosu 405.

 

ai avut ceva nervi sa o repari si sa nu o dai la dezmembrat si sa iei alta, dar rezultatul a meritat efortul.

 

fiindca ai intrebat de jante, personal nu-mi place combinatia de jante negre cu buze pe rosu. mai bine le vopsesti argintiu, cum erau de la mama lor. pe spate ar merge niste triple normale de facelift, fara folia aia fumurie.

Complet argintii nu-mi plac. Cred ca voi reveni la varianta dinainte, centrul negru si buza polisata.

 

Triplele sunt acest model 8fe21f114e92b939b82d549757ee7ffe.jpg

 

M-am gandit si la unele normale de facelift, dar am si semnalizarile laterale tot fumurii si imi place cum arata asa.

 

Si referitor la nervi...multi, foarte multi...masina a fost dezmembrata intr-un loc, asamblata in altul, am alergat dupa suruburi lipsa, suporti si alte piese marunte care fusesera pierdute sau puse aiurea. Per total, pana acum, costurile sunt undeva in jurul a 25000 lei si o relatie, dar nu imi pare rau.

Y

Ce adaptor folosesti pentru comenzile volan?

Folosesc asa ceva:

 

08a538dccc02cb554f8f6ef15383d132.jpg

 

Trimis de pe al meu MI 3W folosind Tapatalk

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

barvo... respect ...  :lokomotiv:

Si ca o remarca ... nu o lua negativa sau ca sunt hater, sunt doar sincer si e parerea mea... doar a mea si nu pot sa nu o spun "nu imi place ce ai facut cu rotile,si-au pierdut autenticitatea si farmecul, par mai mici (nu arata rau dar se putea mai bine)"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mi-ar place un gun metal pe roti,ar merge perfect pe rosu.Daca schimb vreodata culoarea,cu siguranta rosie va fi.

Eu am facut putin smoke la stopuri de fl,nu m-am putut abtine ,mai mult pe semnale,pareau prea sclipitoare pe alb,masina fiind neagra. Acuma luminile 3d se vad mai interesant.

E placut si ce ai tu,doar ca nu e led.

In rest,felicitari,altii renunta prea usor,dupa care raman cu amintiri...

 

Trimis de pe al meu GT-I9105P folosind Tapatalk

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De unde ai luat interfata? Merge exact asa cum e pe original? Ce marca e playerul folosit?

Am luat-o de pe un site din ro, nu mi-l mai amintesc. Am sunat la ei, le-am spus ce masina am, ce player si ce butoane pe volan si a venit deja configurat. Eu am un JVC.

barvo... respect ... :lokomotiv:

Si ca o remarca ... nu o lua negativa sau ca sunt hater, sunt doar sincer si e parerea mea... doar a mea si nu pot sa nu o spun "nu imi place ce ai facut cu rotile,si-au pierdut autenticitatea si farmecul, par mai mici (nu arata rau dar se putea mai bine)"

Multumesc pentru opinie. Nici eu nu sunt convins. Culoarea actuala este un experiment. Erau intr-o stare jalnica cand am cumparat masina si au fost intotdeauna altele mai importante de rezolvat. Peste vopseaua originala fusese data o alta vopsea pe baza de cauciuc, gen plasti-dip, sarit pe alocuri, dar care a fost un cosmar de indepartat si erau julite foarte urat de la borduri. Le-am montat valve ingropate pentru a-mi usura munca de polisare, ca si failsafe, in cazul in care nu imi place rezultatul, acum sa imi rezerv timpul necesar.

 

Mi-ar place un gun metal pe roti,ar merge perfect pe rosu.Daca schimb vreodata culoarea,cu siguranta rosie va fi.

Eu am facut putin smoke la stopuri de fl,nu m-am putut abtine ,mai mult pe semnale,pareau prea sclipitoare pe alb,masina fiind neagra. Acuma luminile 3d se vad mai interesant.

E placut si ce ai tu,doar ca nu e led.

In rest,felicitari,altii renunta prea usor,dupa care raman cu amintiri...

 

Trimis de pe al meu GT-I9105P folosind Tapatalk

Multumesc. M-am gandit si la aceasta culoare, dar o singura culoare inchisa, pe o janta cu buza, parerea mea este ca arata urat, o face sa para masiva, butucanoasa. Voi reveni la stilul anterior, centrul negru si buza lucioasa.

Pacat de relatia pierduta. Ca investitia merita roti banii

Toti bani*

Multumesc. Acum nu imi pare rau. Din momentul "eliberarii" am putut vizita multe locuri pe care inainte nu puteam. Am 13000 km facuti de la mijlocul lui mai si pana acum, Romania, Bulgaria, Moldova si voi incerca sa mentin ritmul. Este masina perfecta pentru drumuri lungi, mai ales daca apar si serpentine.

 

 

 

Trimis de pe al meu MI 3W folosind Tapatalk

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Două săptămâni am fost plecat hai-hui prin țară, în total am parcurs aproximativ 5150 km (estimarea inițială a fost de 4200 km) și pot spune că e39 este un bun companion de drum. Am mers pe autostrăzi, drumuri naționale bune si altele vai de mama lor, pe ulite din sate din vârful muntelui care nu au văzut asfalt niciodată, pe drumuri recucerite de natură, pe furtună (cea urâtă din zona Timisoarei), pe ploaie torențială ( am "incercat" acvaplanarea la viteză mare pe autostradă, deloc distractiv). M-am distrat pe aproape toate serpentinele cu asfalt ok, am mers bară la bară in orașele mari si in afara lor ( Transfagarasanul bară la bară si clasicele greve ale transportatorilor ), am mers în prima treaptă de viteză distante lungi pentru că drumul nu permitea viteze mai mari de deplasare si am derapat în joacă pe un drum pietruit.

Consumul ( conform obc ) 6,7 l/100km, masina a fost plină de bagaje, clima pornită aproape permanent, ceea ce m-a mulțumit.

Concluziile mele după turul României:

- în munții Apuseni sunt multe obiective frumoase, drumurile sunt bune si libere ( majoritatea )

- am petrecut 1 zi în Muntenia, 2 în Moldova, 7 în Banat ( mai ales partea de sud) și 4 în interiorul arcului carpatin, concluzia fiind evidenta

- Maramuresul este prezentat mult mai frumos decât este în realitate, au tăiat tot ce au putut, nu are niciun farmec

- am cheltuit mai mulți bani pe taxe de intrare în mănăstirile din Moldova și Bucovina decât pe taxe de intrare în muzee in aceeași zonă, din lipsă de muzee deschise...

- sunt drumuri în Mehedinți, Hunedoara și Caraș-Severin care, doar ca si pură plăcere a condusului, depășesc Transfagarasanul si mai ales Transalpina ( pentru cei interesați pot oferi exemple si indicații )

 

Si câteva poze in ordine invers cronologica:

04f2a03ff8ef1d548dd5bc68f0132134.jpg

9548855f48977ed312915d36c686a56f.jpg

f2badd02189e97d7b3d0e1bdecbc943c.jpg

f1fbcc9cd338d89764c164e6b4d4dfbe.jpg

 

00f2f677b36278ab8251b481dc60bd50.jpg

5d76403253bb57efa29dd397d8fd7642.jpg

 

f4cbe01e97fbfd6407fd3cca92ea8646.jpg

 

5da3222260f6d813698d9bf39a4a472c.jpg

 

4225fa291e7ddb19a69e054391b5b2ff.jpg

815e323309cb38f780625cf95e799a4a.jpg

 

da1a1d88cd2c8b1fe573a71048c0bafa.jpg

13fb68887bdf3af6e3223b6b54f70ff3.jpg

f00717a554579b738b1a1f5cbbb4ef5f.jpg

29ecc5941eb6b9a77eb07df711e59171.jpg

9fcae607ae70015ba889826a1b8cc784.jpg

a2aa78ae4894a8f5833aabdb908ec009.jpg

8edab26130431c6154a34be7e56d0851.jpg

ba062e01f4362d3cc4e09a914a221647.jpg

 

Trimis de pe al meu MI 3W folosind Tapatalk

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Frumoasa aventura! Chiar sunt curios de exemple de drumuri frumoase, ca mi-ar placea sa vizitez transfagarasanul, dar bara la bara nu prea, pacat de ambreiaj...

O să mă uit pe hartă și o să le postez aici. Mulțumesc pentru apreciere.

O masina deosebita si proprietarul la fel! :good: Lampile spate chiar dau bine pe masina iar cu jantele stii ce sa faci. ;)

Stiu, stiu . Să vină schimbarea de sezon și mă ocup. Mulțumesc pentru aprecieri.

Ma bucur ca ne-am întâlnit. Ma bucur și ca am făcut o tura cu mașina ta. A fost primul 530d condus și m-a făcut sa ma gândesc la o asemenea motorizare.

Si eu mă bucur. Chiar ți-o recomand. Dacă poți scăpa de taxele mari, diferența la capitolul întreținere nu este mare, părerea mea.

 

Trimis de pe al meu MI 3W folosind Tapatalk

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Frumoasa excursie! Imi pare rau ca nu am apucat sa ne vedem :)

 

Sent from my LG-H810 using Tapatalk

Am fost pe fugă permanent, dar există șansa să mai ajung anul asta prin Cluj și atunci voi avea mai mult timp la dispoziție.

 

Cam așa a arătat harta mea. Multe obiective sunt suprapuse.

 

1989c8b09425ee31a835cf7dce8d2ee2.jpg

 

Trimis de pe al meu MI 3W folosind Tapatalk

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Frumoasa aventura! Chiar sunt curios de exemple de drumuri frumoase, ca mi-ar placea sa vizitez transfagarasanul, dar bara la bara nu prea, pacat de ambreiaj...

1. DJ705J între Ocolisu Mic si Ludești de jos continuat cu DJ705A până la Sarmisegetuza regia - prima porțiune este o urcare abruptă pe un deal, asfaltul bun, urmat de o coborâre la fel de abruptă, curbe stranse, înclinate, cu diferența mare de nivel, ceva gen Cheile Bicazului, apoi a doua porțiune asfalt nou, sosea îngustă (1,5 masini încap), printre pomi, succesiune de curbe de viteză și curbe strânse. A doua porțiune am parcurs-o la dus pe uscat si la întors după ce plouase torențial si ieșeau aburi din șoseaua încinsă, un peisaj superb.

2. DN57B drum prin munți, asfalt bun, serpentine frumoase - popas la cascada Bigar

3. DJ685 între Clopotiva si barajul Gura Apelor - asfaltul este bun, treci prin rezervația Parcul national Retezat pe malul unui raulet, locuri de picnic superbe, ultima porțiune până la baraj este drum de beton mâncat de vreme si de soartă, semnal zero si intersecții fără indicatoare, dar cu hartile de la google offline nu ar trebui să aveți probleme, peisajul la baraj si la 1 km după este cel mai frumos pe care l-am văzut până acum, chiar dacă până acolo iti sta inima ca un purice ( pietre căzute pe șosea, zone întregi de mers la relanti sau mai încet )

4. DN66A între DN67D si acumularea Cerna - drum de beton acoperit cu piatra fina până intr-un sat apoi drum de beton vai de mama lui. La întoarcere ești în coborâre, pe macadam, drumul foarte lat si ai spatiu să te joci cu derapaje în curbe fără multe griji. Mie mi-a plăcut să merg cu suficientă viteză cât să fac masina să subvireze apoi sa o aduc pe trasa bună corectand-o din acceleratie. Se simte frumos si nu este nevoie de viteze mari ca pe asfalt (40-50 km/h sunt suficienți).

 

Acestea sunt drumurile care mi-au lăsat cele mai frumoase amintiri. Transfagarasanul era foarte aglomerat chiar și după lăsarea întunericului si nu m-am putut bucura de el, Transalpina stă foarte prost la capitolul semnalizare și marcare ( am urcat noaptea la Rânca , către Sebes, si a fost o experiență de coșmar ), drumul este îngust și neimpresionant, ii lipsește cursivitatea.

 

Nu va recomand drumurile din Bucovina si Moldova, sunt denivelate si pline de petece, la Cheile Bicazului este buna doar partea de chei, în rest plângi.

 

Am trecut si cele mai urâte drumuri pe care le-am parcurs pentru că, în ciuda faptului că se cruceau oamenii când vedeau cu ce mașină am intrat pe acele drumuri, faptul că am răzbit fără să o ating pe nicăieri a contat foarte mult. Nu sunt trasee imposibile, doar ca necesita un nivel mare de concentrare si atenție, la viteze foarte mici.

 

- drumul spre Gura Apelor

94736a1d5e4327c0ed7a07d77e6f5626.jpg

79266349e920684ce055160982e55f88.jpg

- drumul spre acumularea Cerna

9a6270cb7cab5cd8a650745e5a347887.jpg

30bcc0f875ccf88d7f475c02aeea74d3.jpg

b5797facdfdb119b054146c1eff496e8.jpg

https://youtu.be/tUoFoilljRw

 

Trimis de pe al meu MI 3W folosind Tapatalk

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ceva nou pe o mașină murdară.

 

ba74432ff02c38f5f8701701afbbff37.jpg

 

Apropo, simt o diferență de putere în funcție de temperatura de afară. Când sunt în jur de 20 de grade sau mai puțin parcă motorul este mai puternic. Este ceva normal sau ...

 

Trimis de pe al meu MI 3W folosind Tapatalk

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Ai lipit un conținut cu formatare.   Elimină formatare

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Creează nouă...