Sari la conținut

Recommended Posts

M-am bagat 5 minute in teorie despre cum se masoara eficienta la amortizor. Asta nu ma face expert :) dar cred ca am inteles felul in care se masoara.
 
Un link:
http://archiwummotoryzacji.pl/images/AM/vol64/64_KEMZURAITE_27-36_en.pdf
 
De citit, pagina 4.

Eficienta este calculata asa: WE = (Wmin / Wst) * 100%
unde Wmin este minimum masurat in test, Wst este valoare pe placa de tester cand nu e in miscare.

 

W ar fi load, probabil corespunde cu greutate / forta masurata de echipament de testare (cantar :D ) pe o roata.

 

Ideal ar fi ca Wmin sa fie la fel ca Wst. Atunci ar avea eficienta 100%. Dar probabil nu exista asa ceva.

Important mi se pare noțiunea ca acest procentaj nu indica 1:1 un grad de uzura la componente.

 

Indiciile:

WE > 60% – very good;
40% < WE < 60% – good;
20% < WE < 40% adjustments required and additional check-up afterwards;
WE ≤ 20% – shock-absorbers must be replaced.

 

Din ce vad pe fisa de testare, amortizoarele testate sunt foarte aproape de 60%, ce ar fi o valoare buna spre foarte buna, deci eficienta este suficenta conform testul efectuat de Increatul.

Experientele mele modeste pe 2002 si E12 cu kyb este ca sunt mai moale din fabrica, cel putin pe mine nu mi se pare valoriile sunt mici.

 

Poate sa fie ceva defect la ele ce explica comportamentul ciudat si nu iese in test? Poate Increatul prefere suspensie mai tare?

Poate mai dau alti cu păreri?

 

@increatul, din curiozitate, cele vechi de pe masina le ai testat? Nu era ceva M-technic pe masina?


Nu stiu ce inseamna, adica sa fie apasate pana la capat? Eu nu am asistat la operatiune, adica am asistat dar de la distanta, ma gandesc ca stiau cei din service.

Comprimate, impinse.

http://www.kyb-europe.com/common-fitting-tips.html

'Always prime shock absorbers before fitting – fully extend and compress the unit 3 times to remove air pockets inside the shock.'

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cele vechi erau sub 60%, la fel ca si astea. O imbunatatire s-a simtit, dar nu poti sa ai asteptari de la unele noi, ca de la unele de ani de zile. Astea de la pimp tot sub 60% au iesit, in timp ce fata a iesit mereu peste 70%, fiind de vreo 5 ani pe masina, nu stiu exact ca la mine nu s-au schimbat niciodata.

 

Procentele alea de sus le stiam si eu, dar nu sunt chiar relevante pentru un produs nou.

 

Adica cu cele vechi/uzate, spatele mi se parea barca, procentul a iesit sub 60%, cu cele noi, aproape acelasi procent. Pai ce afacere am facut? Nu zic ca a fost la fel de barca, dar nu a fost o imbunatatire clara.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu cred ca cifrele sunt relevante la produse noi si vechi, tocmai pentru ca acel procent nu indica neaparat un grad de uzura. Amortizoare mai mult spre 100% poate pierd la capitol de confort, fiecare producator cred ca alege compromisul lui, si in functie de mobel oferit. La bilstein de exemplu exista modelele b4, b6, b8, si au comportament diferit, cred ca si kyb are mai multe optiuni.

Si eu am inlocuit odata pe 2002-ul pe fata un set de amortizoare despre care credeam ca erau uzate cu unele noi kyb. Ghici cu ce rezultat. Pe E12 s-a simtit o imbunatatire, dar cele veche erau stricate total.

As fi curios la alt E39 touring ce cifre ar iesi. Unde ai facut testul? Am bilstein b4 pe toate 4 roti, de cam 15k km (anul trecut).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu as fi curios. Sunt KYB Excel G parca. Nu stiu ce sa zic, ca nu-s expert, insa cand treceam peste denivelari, fata amortiza mult mai lin, si mai placut.

Am facut testul la service-ul autorizat care are si statie ITP. Nu e nevoie pentru alta confirmare, pt ca le-am avut pe masina destul timp cat sa-mi dau seama si eu ca nu sunt ok.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare,

Am trimis un mail catre Augsburg International in care mi-am pus obrazul si le-am spus ca clientul doreste sa faca din nou un test de amortizoare si sa le trimita din nou cu datele actualizate.

Raspunsul lor a fost urmatorul:
 

"Buna ziua,
 

Ne pare rau pentru aceasta situatie neplacuta in care va aflati. Din pacate reclamatia nu poate fi luata in considerare deoarece rugina adanca prezenta pe suprafata amortizoarelor denota faptul ca sunt niste piese vechi. Coroziunea adanca nu apare intr-o zi pe suprafata unei piesei noi. Este posibil ca aceste amortizoare sa fie cele vechi de pe masina.
 

Hn0JPbv.png
 

Augsburg International isi asuma cele relatate in scrisoarea de informare."

O seara frumoasa,
Florin

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Amortizoarele sunt ultimile piese care pot da instabilitate unui touring pe puntea spate. Intradevar Kyb sunt cam moi si este posibil ca din aceasta cauza sa simti balans mai mare. Am avut pe fata si comportamentul era perfect pe sosele denivelate, insa pe curbe si la viteze mari nu erau ce trebuie.

 

Din ce spune Ausburg este clar ca nu vei beneficia de garantie iar Florin chiar nu are nici o vina aici, cu acte sau fara acte.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Haha, asta e cea mai tare gluma pe care am auzit-o referitor la "garantie". Ca sunt piesele vechi de pe masina si ca nu sunt cele vândute.

 

Vedeti? Vedeti ce înseamnă lipsa de transparentă? Vedeti ce înseamnă lipsa de acte, eu nici nu pot face dovada ca pimp mi le-a vândut mult mai demult, ca dupa montaj ele de fapt au stat pe masina pe timp de iarna?

 

Cum pana mea sa fie cele vechi de pe masina? Bun, deci pana la urma teapa e tot la mine. Super.

 

Asta e tara in care trăim, normal ca eu îl consider vinovat tot pe Florin, eu de la el am cumpărat, si se tot ascunde in spatele răspunsurilor altora. Da ma, amortizoarele nu au fost date imediat jos dupa montaj, poate am mers cu ele 2000km 3000, dar, in momentul de fata eu sunt cel tepuit, nu Florin.

 

Nici măcar nu accepta o impartire a responsabilității.

 

Bun, deci eu vreau toate actele de la pimp, ca o sa le montez din nou pe masina si iau tot procesul de la capăt.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Haha, asta e cea mai tare gluma pe care am auzit-o referitor la "garantie". Ca sunt piesele vechi de pe masina si ca nu sunt cele vândute.

 

Vedeti? Vedeti ce înseamnă lipsa de transparentă? Vedeti ce înseamnă lipsa de acte, eu nici nu pot face dovada ca pimp mi le-a vândut mult mai demult, ca dupa montaj ele de fapt au stat pe masina pe timp de iarna?

 

Cum pana mea sa fie cele vechi de pe masina? Bun, deci pana la urma teapa e tot la mine. Super.

 

Asta e tara in care trăim, normal ca eu îl consider vinovat tot pe Florin, eu de la el am cumpărat, si se tot ascunde in spatele răspunsurilor altora. Da ma, amortizoarele nu au fost date imediat jos dupa montaj, poate am mers cu ele 2000km 3000, dar, in momentul de fata eu sunt cel tepuit, nu Florin.

 

Nici măcar nu accepta o impartire a responsabilității.

 

Bun, deci eu vreau toate actele de la pimp, ca o sa le montez din nou pe masina si iau tot procesul de la capăt.

Nu prea vrei sa te lasi. Daca o sa faci treaba asta din nou, o sa cheltui iar o gramada de bani si o sa ti se spuna ca amortizoarele sunt bune. Cred ca ai avut m tech pe masina si acum ai pus normale. de aici si diferenta de care zici tu.Din ce stiu eu Kyb Excel G este pentru suspensie normala. Imi pare rau ca ti se intampla asta, dar ti-o cam faci cu mana ta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am avut dreptate când am scris că de fapt Augsburg considere că au primit alte fata de cele vândute.

Sa zicem că clarifici situație, reiei de la început procedura de garantie, dacă ajung la test la Augsburg este posibil să iese că sunt în parametrii bune de funcționare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am avut dreptate când am scris că de fapt Augsburg considere că au primit alte fata de cele vândute.

Sa zicem că clarifici situație, reiei de la început procedura de garantie, dacă ajung la test la Augsburg este posibil să iese că sunt în parametrii bune de funcționare.

Pai si la testele facute de el au aparut ca sunt bune. Din documentatia postata de tine apar diferente destul de mari intre cauciucurile de vara sau de iarna. Cu cele de vara procentul fiind mai slab

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Normal ca nu ma las pe banii mei, ma simt furat cu dreptatea in mana.

 

Voi chiar credeti ca pimp a dat mailul ala? In care el zice ca "si-a pus obrazul"? Voi va dati seama cata manipulare, cand de fapt pe el in doare undeva, ca el nu pierde 1 leu la toata afacerea?

 

Uite aici, ca ieri mi-a trimis coletul, cand de fapt sustine ca ieri inca avea discutii cu importatorul. Nu avea nicio intentie sa ajute, e doar asa, pt forum, de show, nici nu stiu daca sunt reale emailurile.

 

fan courier.JPG

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Atunci e vina lui pimp, sa si-o asume. Eu nu ma las pana nu am un raspuns de la garantie, dupa ce au fost efectiv testate.

pimp sta mereu pe topicul asta, dar rareori raspunde la intrebari. Mi-ai trimis toate documentele? (si acum te vad pe topic si probabil te amuzi)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va puteți înțelege și sunt convins ca Florin o sa te ajute. Lasă lucrurile o perioada asa. Sa uite cei de la Augsburg. Apoi te înțelegi cu Florin sa trimiți pe baza actelor de acum, dar cu alt nume, ca și cum ai fi un alt client. Refaci factura de montaj pe alte date, sigur ai ceva prieten la un service. Refaci testul după vreo 4 luni de montaj în care ele sa aibă timp sa ruginesca. În acest timp mai umbli cu ele și se mai strica dacă sunt asa slabe. Le cureți puțin de rugina... Și apoi refaci intrare în service pt verificare. Apoi o sa le poți trimite pe bune. Asta e... Trebuie sa le faci pe toate sa nu aibă nimic de comentat cei de la Augsburg. Sau sa cazi de acord cu Florin și sa împărțiți paguba.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dar el de ce se comportă ca in târg de vechituri si nu da bon nimănui?

 

Eu ii cer acum, nicio problemă. Tot clientul e de vina pentru evaziune fiscala la greu ce face pe toate forumurile? Se pierde esențialul din toata discutia,am plătit cu 100 ron mai puțin daca pun si transportul, fata de ce găsisem in oras.

 

El pt 100 de lei, mi-a dat teapa de toti bani. Trebuia să-mi dau seama din capul locului când nu mi-a dat acte si a zis ca garantia e de 12 luni (jumate fata de orice magazin serios). Rusine pt întregul proces, e bine ca sunt si bătut si cu banii luati, cum se zice.

Sau sa cazi de acord cu Florin și sa împărțiți paguba.

 

Stai linistit ca n-o sa vezi asa ceva de la el. El cauta doar sa castige, impresia lasata din start cand i-am cerut la schimb alte amortizoare.

 

Puteam sa jur ca iasa o complicatie din cauza lipsei actelor de la bun inceput.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stiu prin ce treci, te inteleg, dar ai invatat si data viitoare vei sti ce ai de facut.

 

Da mersi. Data viitoare cu siguranta iau numai din oras sau service-ul autorizat unde se monteaza. M-ati inteles majoritatea, mai putin pimp. 

 

Nici macar nu-mi raspunde daca mi s-au trimis actele. Sau poate ma lasa sa astept.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

romania chiar nu e tara in care sa-inplangi de mila statului din cauza evaziunii fiscale (desi pt situatia de fata mi se pare un termen exagerat si folosit iresponsabil), pt ca statul e cel mai mare interlop din tara.

Revenind insa la situatia din topic, lipsa sau prezenta bonului fiscal nu influenta in nici un fel decursul garantiei, din aaceasta cauza esti suparat degeaba pe Florin.

Greseala a fost a ta si a service-ului. Asa cum ti-am mai scris intr-un post, te-au invatat minte. Poate nu au gresit la montaj, poate nu au facut manevra sa iti puna piese vechi in locul celor noi (se face si asta in unele locuri).

Dar actele de care aveai nevoie pt garantie le-au facut total aiurea, fara nici cel mai mic interes. Daca e intr-adevar service mare si cu experienta, trebuiau sa stie ca pe baza actelor emise se EI ti se va refuza garantia.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar nu e asa. Nu e vina service-ului. Eu daca stiam, chiar inainte sa le dau jos, puteam sa mai fac un test de amortizoare (2 luni mai tarziu), cu datele actuale. Sau putea Florin sa ma indrume, sau sa-mi zica de cand i le-am trimis ca nu e ok. Dar nu a vrut sa ma ajute in adevaratul sens al cuvantului.

 

DAR, eu acum, ca vreau sa iau intreg procesul de la capat (pentru ca automat iar trebuie montate la un service autorizat, iar test, iar mers), CE FAC???

 

Sau raman cu ele pentru totdeauna, pentru niste acte? Florin pimp mi-a dat zero acte, si sa nu uitam ca garantia se semneaza de catre cumparator (de mine).

Eu ce am semnat, fix nimic.

 

Pe mine ma intereseaza ce fac de acum incolo. Sau le las in pivnita sa rugineasca de tot, de proaste ce sunt?

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum adica sa iti dea bon acuma dupa 6 luni de la cumparare ? Pai cand iei ceva de la Lidl sau alt magazin te duci dupa cateva luni sa iei bonul ? Trebuia sa ii spui dupa 1-2 zile , ca sigur primeai ce ai cerut .

 

Tot mentionezi ca Florin nu te-a ajutat si tot il acuzi ca nu a trimis nici un email . Eu sunt de parere ca a facut prea mult si daca eram in locul lui , renuntam sa iti mai raspund de la prima amenintare . Pai stai un pic , eu iti vorbesc frumos , iti raspund si tu ma ameninti si vorbesti urat ? unde e respectul ?

 

 

Vina iti apartine in totalitate , daca le montai dupa maxim 2 saptamani de la achizitie , cu siguranta lucrurile stateau altfel. Acum cine stie ce amortizoare ai pus , ce teste ai facut si prin ce garaj ai montat!

 

Sent from my SM-A510F using Tapatalk

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu inteleg. Cum adica cine stie ce amortizoare am pus?

 

Eu am dreptul la garantie pana in ultima zi (ca nu e reala, e altceva). Si asta o sa fac, dupa ce imi trimite certificatul, si in ultima luna daca vreau le trimit, da?

 

Si cine l-a amentintat? Vreau print screen. Eu am anuntat in ultimele mesaje schimbate cu el (care apropo erau vizualizate de 2 moderatori), ca o sa merg la ANAF si ANPC. E dreptul meu si asta o sa fac. 

 

Eu imi cer drepturile legale, nimic mai mult.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Haha, asta e cea mai tare gluma pe care am auzit-o referitor la "garantie". Ca sunt piesele vechi de pe masina si ca nu sunt cele vândute.

 

Vedeti? Vedeti ce înseamnă lipsa de transparentă? Vedeti ce înseamnă lipsa de acte, eu nici nu pot face dovada ca pimp mi le-a vândut mult mai demult, ca dupa montaj ele de fapt au stat pe masina pe timp de iarna?

 

Cum pana mea sa fie cele vechi de pe masina? Bun, deci pana la urma teapa e tot la mine. Super.

 

Asta e tara in care trăim, normal ca eu îl consider vinovat tot pe Florin, eu de la el am cumpărat, si se tot ascunde in spatele răspunsurilor altora. Da ma, amortizoarele nu au fost date imediat jos dupa montaj, poate am mers cu ele 2000km 3000, dar, in momentul de fata eu sunt cel tepuit, nu Florin.

 

Nici măcar nu accepta o impartire a responsabilității.

 

Bun, deci eu vreau toate actele de la pimp, ca o sa le montez din nou pe masina si iau tot procesul de la capăt.

 

Nici un dar, cu asta sper sa intelegi unde a fost greseala ta. Daca ai putut sa mergi cu amortizoarele inca 2000, 3000 km, inseamna ca intr-adevar erau praf amortizoarele.

 

 

Dar el de ce se comportă ca in târg de vechituri si nu da bon nimănui?

 

Eu ii cer acum, nicio problemă. Tot clientul e de vina pentru evaziune fiscala la greu ce face pe toate forumurile? Se pierde esențialul din toata discutia,am plătit cu 100 ron mai puțin daca pun si transportul, fata de ce găsisem in oras.

 

El pt 100 de lei, mi-a dat teapa de toti bani. Trebuia să-mi dau seama din capul locului când nu mi-a dat acte si a zis ca garantia e de 12 luni (jumate fata de orice magazin serios). Rusine pt întregul proces, e bine ca sunt si bătut si cu banii luati, cum se zice.

 

Stai linistit ca n-o sa vezi asa ceva de la el. El cauta doar sa castige, impresia lasata din start cand i-am cerut la schimb alte amortizoare.

 

Puteam sa jur ca iasa o complicatie din cauza lipsei actelor de la bun inceput.

 

 

Nu Bogdan, nu el ti-a dat teapa, ti-ai dat teapa singur, in baza actelor. Daca aveai actele in regula, nu era nici o problema cu procesul. 

 

La cate fraude sunt in toate domeniile, te astepti la clementa? 

 

 

Chiar nu e asa. Nu e vina service-ului. Eu daca stiam, chiar inainte sa le dau jos, puteam sa mai fac un test de amortizoare (2 luni mai tarziu), cu datele actuale. Sau putea Florin sa ma indrume, sau sa-mi zica de cand i le-am trimis ca nu e ok. Dar nu a vrut sa ma ajute in adevaratul sens al cuvantului.

 

DAR, eu acum, ca vreau sa iau intreg procesul de la capat (pentru ca automat iar trebuie montate la un service autorizat, iar test, iar mers), CE FAC???

 

Sau raman cu ele pentru totdeauna, pentru niste acte? Florin pimp mi-a dat zero acte, si sa nu uitam ca garantia se semneaza de catre cumparator (de mine).

Eu ce am semnat, fix nimic.

 

Pe mine ma intereseaza ce fac de acum incolo. Sau le las in pivnita sa rugineasca de tot, de proaste ce sunt?

 

Da, dar fix pentru actele tale - deviz montaj, test, constatare, nu pentru actele de achizitie.

 

Cum ti-a spus si Terhe mai sus, o sa ai iar cheltuiala, si fix degeaba. 

 

Eu zic ca nu mai face sens topicul asta. Il mai las deschis pana ajung amortizoarele la tine, sa confirmi ca au ajuns. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci tu vrei sa imi spui ca vrei sa te duci la un atelier, care sa iti faca acum acte pentru montaj, sa faci dupa 2 zile testul de amortizare, si apoi sa faci constatarea de defect, avand in vedere ca amortizoarele prezinta rugina.

 

Nu ti se pare ca e un fel de "back to square one"? 

 

PS: Nu mai "urla" ca nu ti se sade. :) 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Ai lipit un conținut cu formatare.   Elimină formatare

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Creează nouă...