Sari la conținut

vibraţii între 110 şi 140 km/h


Recommended Posts

Salutare. Ştiu că s-a mai discutat chestiunea, însă, dat fiindcă nu am găsit încă soluţia, propun aici o discuţie aprofundată. Aşadar, maşina mea are un motor 3000 diesel, 193 cp. berlină, suspensii sport de fabrică. Circa 400k parcurşi. Acum 3 zile am schimbat tot ce înseamnă avantren, amortizoare, etc. Nu am atins arcurile care, după spusele mecanicului, sunt ok. Gume de vară, Continental 6 premium, jante echilibrate una câte una, convergenţă făcută corect. Maşina merge elegant, nu se aude nici cel mai mic zgomot, dovadă că lucrarea a fost făcută corect şi că piesele, toate originale, sunt ok. Cu toate astea, de la 110-115 la oră, până pe la 140, maşina are o vibraţie enervantă care, după câte simt eu, nu vine din faţă. Am impresia de undeva de pe spate dreapta. Ce poate fi. Consider că e bine de spus: pe spate nu am atins acele trapeze sau triunghiuri care se cheamă bascule. Mecanicul zice că-s ok, Posibil de acolo? Altfel, care ar mai putea fi cauza? Ah, uitam, mi-ai băgat în toate gumele 2.5 presiune. După mine e prea mult. Maşina e ţeapănă. Nu ştiu dacă e ok. Vă mulţumesc! 

Încă o mică chestie: la motor am un soi de mormăit care se îngână cu accelearaţia, dar care dispare odată atinsă viteza de croazieră în autostradă. Unii au spus pompa direcţie, la care am schimbat lichidul (am şi făcut spălarea), dar, chiar după 2000 km, mormăitul nu dispare. Ce altceva poate fi? Tampoane nu, că-s schimbate. Păreri, experienţe?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

vibratia aia paoate fi :

-de la rulmentul cardanului sau verifica etrierii sa nu agate vreunul - sa aibe pistonasul ruginit si sa revina greu, ori sa ai vreun disc de frana ovalizat(asta am experimentat eu asta vara.)

-de asemenea re-verifica echilibrarea rotilor spate.

-verifica si rulmentii rotilor sa merga ok, dar cred ca faceau zgomot si ai zis ca nu se aude nici o vazaiala la rulare.

succes

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 05.11.2018 la 19:04, vicnic a spus:

vibratia aia paoate fi :

-de la rulmentul cardanului sau verifica etrierii sa nu agate vreunul - sa aibe pistonasul ruginit si sa revina greu, ori sa ai vreun disc de frana ovalizat(asta am experimentat eu asta vara.)

-de asemenea re-verifica echilibrarea rotilor spate.

-verifica si rulmentii rotilor sa merga ok, dar cred ca faceau zgomot si ai zis ca nu se aude nici o vazaiala la rulare.

succes

 

Mulţumesc sincer pentru opinii. Cred că o să mă uit atât la rulmentul cardanului, cât şi la bucşele mari de pe spate, despre care un coleg spunea că se duc datorită greutăţii. Maşina mea e berlină, dar în decursul anilor am încărcat-o adesea cu "vârf", posibil să fie distruse acele două bucşe. Ştiţi cumva dacă e o operaţie grea schimbarea lor? Mulţumesc încă o dată! 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 06.11.2018 la 18:17, increatul a spus:

Cardan/rulment cardan.

Insa la mine a fost alta problema, bucsile mari pe spate, cele care sustin caroseria pe puntea spate (subframe bushing). Problema e mai frecventa la touring/X5 (se duc din cauza greutatii mai mari pe spate). 

Îţi mulţumesc de răspuns. Eu, acum vreo 3 ani am schimbat flanşa (aia de cauciuc cu găuri metalice) de la cardan. Când demaram sau schimbam aveam un lag. Odată schimbată flanşa nu a fost mare vrăjeală, mai puţin, dar tot "întârzie". Acum, cu aceste vibraţii, mă gândesc să schimb cam tot ce e pe acolo. Oare să schimb şi cardanul sau e de ajuns flanşa, rulmentul sau rulmenţii? (am văzut că sunt 2 rulmenţi). Ce mă sfătuieşti? Oricum voi schimba şi cele 2 bucşe că am tot încărcat-o chiar de e berlină. Ce marcă să pun, cât costă şi e o operaţie dificilă schimbarea? Încă o dată mulţam frumos. Aştept oponia ta. Cât despre mârâitul acela din faţă, ce zici, e pompa servo? Altceva nu prea văd să fie. Am "spălat-o", am pus ulei nou ATF 220 roş, dar parcă doar o mică atenuare. Mormăitul agasant persistă.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De cardan nu ma pot pronunta 100%.

Eu cand am schimbat bucsile de la puntea spate, au fost 4 bucati, doua pe fiecare parte, manopera costa vreo 400 ron. Iti pun o poza ca sa iti faci o idee cum aratau. Cele noi am pus Meyle.

Cat despre marait, nu stiu ce sa zic, eu nici nu cred ca dispare o data cu viteza, pur si simplu nu il mai auzi. Nu stiu ce ar putea fi.

bucsi 1.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Ai lipit un conținut cu formatare.   Elimină formatare

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Creează nouă...