Jump to content

Mici intrebari care nu merita un topic separat


dr_dumi
 Share

Recommended Posts

Va salut, am o problema la masina mea 523i.. de aseara a inceput sa scoata fum albastru la pornire. Mentionez ca i-am completat cu alt ulei decat avea acum vreo 3 zile. Pareri/sfaturi ? 

Si ca o mica completare, cand o pornesc si e rece are un mic tremurat pe care nu il avea

Observ si o mica modificare la relanti, scade mai greu turatia.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Intrucat nu stiam sigur daca sa postez la upgrade retrofit sau aici, postez aici.

Situatia
e39 sedan, m52b20 la baza, CV manuala 5 trepte getrag, diferential 3,46 carcasa mica

Acum vreau sa schimb CV cu un ZF320 tot 5 trepte, ca pe 530i. Diferentialul va ramane acelasi, datorita raportului.

Problema:

Cutia ZF este putin mai lunga decat cutia pe care o am momentan pe masina.

Cum trebuie sa modific cardanul? Daca nu ma insel, pe 530i manual este un diferential cu carcasa mare, nu? Fiindca daca e asa si eu vreau sa pastrez acelasi grup - nu pot sa scurtez cardanul la dimensiunile cardanului de 530i fiindca ar fi prea scurt dupaia, corect?

 

Cardan (520i si 530i)

https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=DM11-EUR-05-1999-E39-BMW-520i&diagId=26_0104

https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=DT51-EUR-01-2002-E39-BMW-530i&diagId=26_0104

Cutie (520i si 530i)

https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=DM11-EUR-05-1999-E39-BMW-520i&diagId=23_1393

https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=DT51-EUR-01-2002-E39-BMW-530i&diagId=23_1394

grup (520i si 530i)

https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=DM11-EUR-05-1999-E39-BMW-520i&diagId=33_1041

https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=DT51-EUR-01-2002-E39-BMW-530i&diagId=33_1041

Link to comment
Share on other sites

15 minutes ago, kreindler said:

Intrucat nu stiam sigur daca sa postez la upgrade retrofit sau aici, postez aici.

Situatia
e39 sedan, m52b20 la baza, CV manuala 5 trepte getrag, diferential 3,46 carcasa mica

Acum vreau sa schimb CV cu un ZF320 tot 5 trepte, ca pe 530i. Diferentialul va ramane acelasi, datorita raportului.

Problema:

Cutia ZF este putin mai lunga decat cutia pe care o am momentan pe masina.

Cum trebuie sa modific cardanul? Daca nu ma insel, pe 530i manual este un diferential cu carcasa mare, nu? Fiindca daca e asa si eu vreau sa pastrez acelasi grup - nu pot sa scurtez cardanul la dimensiunile cardanului de 530i fiindca ar fi prea scurt dupaia, corect?

 

Cardan (520i si 530i)

https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=DM11-EUR-05-1999-E39-BMW-520i&diagId=26_0104

https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=DT51-EUR-01-2002-E39-BMW-530i&diagId=26_0104

Cutie (520i si 530i)

https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=DM11-EUR-05-1999-E39-BMW-520i&diagId=23_1393

https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=DT51-EUR-01-2002-E39-BMW-530i&diagId=23_1394

grup (520i si 530i)

https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=DM11-EUR-05-1999-E39-BMW-520i&diagId=33_1041

https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=DT51-EUR-01-2002-E39-BMW-530i&diagId=33_1041

Am rezolvat!

Grupul de pe 520i si de pe 530i sunt ambele de 188mm.

Deci imi trebuie cardanul de 530i/528i/523i

Link to comment
Share on other sites

On 03.08.2018 at 7:31 PM, bucifal said:

Va rog spuneti-mi si mie ce chei trebuie pentru demontarea ventilatorului de pe arborele cotit. Multumesc. Am de schimbat termostatul. 525d.

Pe arborele cotit se afla fulia.

Ventilatorul - ma gandesc ca de vascocuplaj vorbesti, este fixat pe axul pompei de apa, si se desface cu cheie de 32. In mod normal ar fi nevoie si de o cheie speciala pentru a tine contra, dar merge si cu un ciocan.

Dai cu ulei penetrant unde este piulita, lasi sa actioneze ceva vreme, apoi pui cheia si ii dai 1-2 ciocane din scurt, dar puternic.

Ar trebui sa se desfaca fara probleme.

ATENTIE! Se desface in sens invers - dai cu ciocanul din stanga ta spre dreapta ta, ca sa se desfaca.

Link to comment
Share on other sites

Acum 17 ore, AugustYn a spus:

Pe arborele cotit se afla fulia.

Ventilatorul - ma gandesc ca de vascocuplaj vorbesti, este fixat pe axul pompei de apa, si se desface cu cheie de 32. In mod normal ar fi nevoie si de o cheie speciala pentru a tine contra, dar merge si cu un ciocan.

Dai cu ulei penetrant unde este piulita, lasi sa actioneze ceva vreme, apoi pui cheia si ii dai 1-2 ciocane din scurt, dar puternic.

Ar trebui sa se desfaca fara probleme.

ATENTIE! Se desface in sens invers - dai cu ciocanul din stanga ta spre dreapta ta, ca sa se desfaca.

Multumesc, ma interesa de cat sunt cheile, deci una de 32, si cealalta (pt tinut contra) ? Ca nu vreau sa dau cu ciocanul si vreau sa ma duc sa imprumut chei, si ca sa stiu ce sa cer? Multumesc inca o data.

Link to comment
Share on other sites

Uita-te pe axul pompei de apa. Unele au forma hexagonala, tot pt cheie de 32, altele doar 2 tesituri ... nu e o dimensiune exacta. Eu cand am desfacut prima data, a doua cheie de 32 era prea mare, asa ca am folosit o moneda pentru a acoperi diferenta de dimensiune.

e safe varianta cu ciocanu

Link to comment
Share on other sites

Acum 15 ore, AugustYn a spus:

Uita-te pe axul pompei de apa. Unele au forma hexagonala, tot pt cheie de 32, altele doar 2 tesituri ... nu e o dimensiune exacta. Eu cand am desfacut prima data, a doua cheie de 32 era prea mare, asa ca am folosit o moneda pentru a acoperi diferenta de dimensiune.

e safe varianta cu ciocanu

Multumesc! 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...