Jump to content

Al meu (fost)525dA,actual 525d(manual)


alin_23
 Share

Recommended Posts

Part I

Povestea mea e39 a inceput cu exemplarul de mai jos,523iA,touring.Acest topic a fost destinat initial lui,apoi am facut trecerea la alt motor.

Salutare!

E timpul sa imi prezint si eu masina,un 523iA touring din 06/1998,primul meu bmw.

Eu sunt foarte incantat de masina,desi are cateva urme normale,cred eu, de uzura.

Are instalatie de gpl secventiala .Masina a fost cumparata de catre un prieten care lucreaza in Germania.

Pe langa asta,a fost montata in Germania suspensie sport reglabila,urmeaza sa ma documentez despre ce marca este  :) .

Momentan trebuie sa ii schimb un brat la suspensie pe stanga,rulmentul pe stanga spate si sabotii la frana de mana.

Pe langa asta,am observat ca are o pierdere de ulei,banui ca este de la carcasa de la filtrul de ulei.

Am mai schimbat la ea senzorul Ckp,ma lasa si telescoapele la haion,si banui si ca am o sonda lambda arsa,emblema e terminata,trebuie alta,si imi lipseste deflectorul de aer de la radiator.

 

 

 

2014_12_29_14_23_02.jpg
 
20150308_173616.jpg
 
20150308_173637.jpg
 
20150308_180345.jpg
 
20150308_180350.jpg

 

 

 

 
post_1880_14258439835824.jpg
 
post_1880_14258440488728.jpg
 
post_1880_14258440769768.jpg
 
post_1880_14258441203036.jpg
                                                                                                                                    
 
20150104_133547.jpg20150104_133554.jpg20150104_133648.jpg20150104_134526.jpg

 

 

20141227_165600.jpg20141227_165611.jpg   20150104_132946.jpg
 
 
 
20150102_173729.jpg20150104_132956.jpg20150104_133228.jpg
 
 
 
 
     Part II
 
Dupa ce  m-am saturat de consumul mare in oras,defectele specifice varstei si de aparitia unor probleme legate de rugina,am decis sa dau la schimb masina de mai sus pe un 525dA,ajuns intr-o stare jalnica,insa cu potential in ochii mei.Privind in urma,a fost o afacere proasta,insa masina respectiva mereu am admirat-o si mi-am dorit sa fie a mea.

20151205_124305.jpg20160226_212524.jpg

Masina arata si mergea groaznic,insa,cu multa munca si ceva banuti,a inceput sa capete forma.

 

106.jpg 20160326_182229.jpg 2016_0522_093912_008.jpg post-1880-14542784874184.jpg

Am schimbat foarte multe piese la ea,diverse upgrade-uri,precum frane v8 324mm,iluminare ambientala manere interioare,oglinda autodim,scaune recaro electrice,volan M,jante M,samd.

IMAG0179.jpg IMAG0180.jpg IMAG0240.jpg IMAG0258.jpg IMAG0307.jpg IMAG0313.jpg IMAG0314.jpg IMAG0337.jpg IMAG0339.jpg 

Momentan,arata cam asa

18588987_1505852179446470_77446198088363 Whats_App_Image_2017-05-18_at_18.52.26.j Whats_App_Image_2017-05-18_at_18.52.26_1 

 

 

 

 
 
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Va multumesc pentru urari!

Si mie mi-a placut interiorul foarte mult,primul e39 pe care l-am condus era un 520d cu interior identic,si de atunci am fost "injectat" cu "microbul" asta.

La primavara vreau sa ii dau un polish,si sa ii indrept usa de la pasager,e atinsa putin in colt.

Pana atunci,trebuie neaparat sa o mai ridic putin,ating absolut tot cu fata,nici nu imi intra cu spatele in garaj,as lasa bara in urma.

Interiorul nu am apucat sa il curat,dar sunt sigur ca va iesi foarte frumos,nu pare a fi deteriorat  :)

Link to comment
Share on other sites

Se pare ca ai suspensie sport pe masina, chiar daca la dotari standard nu apare. Ca sa o ridici mai sus ai nevoie de 4 arcuri de pe un touring cu suspensie normala.

Am mentionat sus ca a fost montata in Germania suspensie reglabila,am vazut ca e reglabila cand i-am facut jocurile.O sa o ridic cand ii schimb ce mai am de schimbat,sper sa nu stric filetele ,caci e tip coilover,si are niste filete foarte fine.

Link to comment
Share on other sites

Astazi am schimbat la masina urmatoarele:

-ulei grup(am pus castrol 75w nu stiu cat)

-saboti frana de mana

-rulment stanga spate(dracia dracului sa schimbi rulmentul ala,am desfacut jumatate de masina)

-brat inferior stanga fata

Am constatat ca nu imi mergeau proiectoarele pentru simplul fapt ca nu erau mufele bagate bine in ele,ca am ambele sonde lambda(nu exista dupa catalizator la m52) arse si,surprinzator,ca am trusa de scule aproape completa la masina,lipsind doar o fixa  :)


fa34b8afaa1c783a600b8672c9e317c7.jpgf6e8a945f50ce7dcaa4f180ec5b36ee4.jpg
Link to comment
Share on other sites

am gasit la colegul liviu_ms,vineri ajung,duminica le montez si pun testerul pe ea,am masina facuta bucati,pierdea ulei de servo,ulei si antigel,toate,dar absolut toate de la furtune slabe,le-am strans,nu mai pierde antigel si nici ulei de servo,motorul nu l-am pornit sa vad daca mai pierde ulei de motor,astept garnitura de la carcasa de la filtrul de ulei,sa pot monta totul la loc.

Banui ca atunci cand au montat instalatia gpl au umblat la furtune si coliere,plus ca au instalat furtune in plus,pentru vaporizator...

La interior nu am apucat sa lucrez inca,cum termin cu motorul ma apuc de bibilit la interior,vreau sa imi repar scaunul de la sofer,nu se mai misca pe inainte inapoi,sa fac curat si poate sa imbrac volanul si mansonul de la frana de mana in alcantara.

Sondele lambda sunt usor de schimbat la M52. Sfatul meu este sa cauti 2 sonde oem bune chiar daca sunt sh. Vei avea certitudinea ca masina va functiona normal si consumul va fi mult mai mic. Cele noi after nu vor functiona cum trebuie imediat dupa montaj.

Multumesc pentru sfat [emoji1]
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

In aceasta seara,am reusit sa dau de cap masinii,nu mergea fiindca avea furtunul din valva aia de sub galeria de admisie,iesit,pierdea ulei pe acolo si tragea si aer fals.Pur si simplu l-am bagat la loc,si si-a revenit masina.

De asemenea,am schimbat si lambdele,una de la colegul liviu_ms si una de-a mea,care era buna dar din cauza ca cealalta era arsa,mi-o dadea si pe asta arsa.Pot spune ca nu mai am erori pe tester,la motor.

Am demontat si bara spate,am un senzor la pdc ars,imi da deviation pe tester,la senzorul de pe stanga spate.

Adaug si cateva poze,dupa o mica curatenie.Stie cineva unde gasesc o husa de volan?Mi s-a decojit pielea de pe volan,si nu am bani momentan sa il schimb cu unul de ieM NFL,retapisat,desigur [emoji3] c38ad2edacdb72230aa07508498d0694.jpgc9b869f4cef8215b42a71e029d279dd1.jpgdc4feb93a481be55fdae7222aac75795.jpgcbbde9a9c8f0ff38b6b514125573c022.jpg9f880e85c667e0c9e8a014399b091c7f.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Am o problema,am schimbat pana acum 2 senzori pdc stanga spate,am dat jos bara avem niste fire schimbate la senzorul cu pricina,am schimbat si eu iar firele crezand ca sunt prea groase,dar tot ramane eroare pe tester,circuit deschis senzor stanga spate,am schimbat mufele intre ele,eroarea se schimba pe senzorul in care bag mufa.
Precizez ca am "sunat" cu aparatul de masurat(multimetru) din mufa de la modulul de pdc pana in mufa si au toate firele continuitate...
Sa fie modulul PDC de vina? 

Link to comment
Share on other sites

Pai din cate inteleg tu ai schimbat mufa respectiva pe alt senzor si s-a schimbat si eroarea, deci clar mufa aia are ceva...acuma daca zici ca ai si continuitate pe mufa inseamna ca undeva intre punctul in care ai masurat tu si pinul senzorului este intrerupt circuitul. Te-ai uitat cumva la pini din mufa, nu sunt largiti, indoiti, etc?

Link to comment
Share on other sites

m-am uitat la pini,nu par sa fie indoiti...si am masurat de la pin la mufa la modul,toti pinii au continuitate...ma gandesc ca at putea fi ceva in scurt,mufa ceva,nu stiu ce sa cred,daca bag mufa in alt senzor se muta pe senzorul ala eroarea,deci clar nu sunt senzorii de vina...o sa ma uit cu mai multa atentie la mufa in zilele care urmeaza.

Link to comment
Share on other sites

Astazi mi-a facut masina multi nervi.Am fost sa cumpar o banda dublu adeziva pentru numere,am oprit masina,si cand sa o pornesc,sanatate...am dat la automat pana am descarcat bateria,am tractat-o acasa,am bagat-o in garaj,am pus redresorul pe baterie si testerul pe masina.Curios e ca pe tester nu mi-a dat nici o eroare,iar dupa ce s-a incarcat bateria(max 30 min) a pornit masina.M-am gandit ca a fost senzorul CKP si s-a racit,insa chiar pornea usor si bine,insa dupa ce am facut cam 50 km,cand am oprit la OMV sa alimentez abia mi-a pornit,invarte si parca tuseste asa,si pana nu o accelerez putin nu porneste.Acum face incontinuu asa,indiferent daca e cald sau la rece.Simptomele sunt similare,daca nu identice cu cele ale unui CKP ars,si tinand cont ca cel de pe masina este unul OE second,ma gandesc ca si-a dat si asta duhul.O sa mai pun maine testerul pe ea,poate a dat o eroare intre timp.

Ca sa ma faca sa uit de nervii facuti,mi-a facut si o surpriza,a inceput PDC-ul sa mearga:)),din senin am observat ca imi merg senzorii,ca imi piuie in apropierea obstacolelor.

Link to comment
Share on other sites

am pus azi iar testerul pe ea.
imi da atat senzorul de la volanta ckp,cat si senzorul de turatii de la axa cu came cmp.

 

 

 

 

LE: e posibil sa fie si pompa de benzina,am observat acum 10 min ceva foarte ciudat.Pe GPL,cand dau pe sport trage mai bine decat pe benzina,lucru care nu se intampla inainte.

Saptamana viitoare o sa verific si pompa de benzina sa vad cat baga,daca e in regula,schimb doar CKP+CMP,daca nu,le schimb pe toate.

Link to comment
Share on other sites

In urma unui deces in familie nu prea am mai acordat atentie masinii,insa am verificat pompa de benzina,nu are nimic,ramane sa schimb doar senzorul CKP,datorita lui nu merge masina cum trebuie.

Masina va intra fie la vanzare,fie la schimb,doresc un diesel manual :)

Link to comment
Share on other sites

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...