Jump to content

525dA - devenit 530d manual - Scooter


Scooter
 Share

Recommended Posts

 

 

... am avut

- navi e 16:9 cu mk3, bm24 care o sa primeasca un alt amplificator, se vor anula finalii si din bm24 o sa folosesc doar preamplificarea, restul aftermarket...

 

 

Poți detalia?

Eu am mk2 cu ecran 4:3. BM24 e defect (se aude un fâsâit timp de câteva secunde la cuplarea cheii pe contact sau accesorii, dar ledul portocaliu de la radio nu se aprinde). Am făcut bypass total la bm24, montând un cd-player after market și confecționând un nou cablaj din portbagaj până la bord.

Am montat și volan sport cu comenzi, însă prin acest bypass nu mai am posibilitatea să fac funcționale comenzile de pe volan.

Mă interesează ideea ta: adică aș putea folosi funcția de preamplificator (te referi la tunerul radio?) de la bm24? Este corect raționamentul: modul comandă mk2 (panou bord) - preamplificator bm24 - amplificator after market - difuzoare? Dacă am dreptate, unde ar trebui să leg amplificatorul after market? Undeva în bm24?

Mulțumesc pentru sfaturi.

 

sent from c6903

Link to comment
Share on other sites

Ala e cam detector radar. :lol: Ma folosec si eu de un Beltronics, e foarte ok.

 

Daca era anti radar, bruia semnalul radarelor, ceea ce e infractiune... :( Altfel as fi pus si eu demult...

 

Iulian, vad ca ai spor si cu masina curenta. :lol2:

 

Inca o data iti urez sa te poarte fara probleme. :)

Link to comment
Share on other sites

Poți detalia?

Eu am mk2 cu ecran 4:3. BM24 e defect (se aude un fâsâit timp de câteva secunde la cuplarea cheii pe contact sau accesorii, dar ledul portocaliu de la radio nu se aprinde). Am făcut bypass total la bm24, montând un cd-player after market și confecționând un nou cablaj din portbagaj până la bord.

Am montat și volan sport cu comenzi, însă prin acest bypass nu mai am posibilitatea să fac funcționale comenzile de pe volan.

Mă interesează ideea ta: adică aș putea folosi funcția de preamplificator (te referi la tunerul radio?) de la bm24? Este corect raționamentul: modul comandă mk2 (panou bord) - preamplificator bm24 - amplificator after market - difuzoare? Dacă am dreptate, unde ar trebui să leg amplificatorul after market? Undeva în bm24?

Mulțumesc pentru sfaturi.

 

sent from c6903

 

AICI ai tot ce-ti trebuie

 

in tutorial a scos de pe preamplificator si a folosit un amplificator aftermarket

eu vreau sa iau un amplificator "raw" , practic placa cu integratele si celelalte piese, scot finalii de rahat din bm24 montez amplificatorul aftermarket tot in bm24, ca este loc. o sa ma folosesc pentru racire tot de radiatorul original, finalii vechi fiind scosi.

bine.... tot ce am scris mai sus nu o sa fac eu personal, eu ma ard cu letconul :)

Link to comment
Share on other sites

Azi mi-am mai facut un pic de treaba, ca a tinut vremea.

- bypass EGR

- bypass swirl flaps (eliminare clapete admisie)

- schimb filtru aer

- schimb filtru epurator

- inlocuit cam 80% din furtunele vacuum (au ramas doar cele de la tampoanele motor, la inspectie fiind ok)

Link to comment
Share on other sites

o cautare pe youtube "swirl flaps" si te edificai

fac eu asta pentru tine....

la EGR opturezi furtunul cae intra in comanda vacuum a egr-ului cu o bila de rulment, astfel va fi tot timpul inchis, iar gazele nu o sa mai intre pe admisie

mers cam 10-15 km si vad ca nu am erori pe DDE pe partea de EGR... la 520d aveam si a trebuit sa-l scot si din soft

 

Link to comment
Share on other sites

pff... mai sunt dicutii pe forum despre EGR, eu am mers si la masina cealalta fara, masina mergea foarte bine

la prima vedere si asta se misca bine

EGR-ul, ca si clapetele de acceleratie (scrie extrem de clar in WDS - ghid oficial bmw pe partea electronica) au rolul de a reduce emisiile de CO2, pentru a avea norma euro dorita.

 

un motor functioneaza mai bine cand, in amestecul aer/combustibil, ai mai mult oxigen. cu EGR anulat, ai oxigen din plin

Link to comment
Share on other sites

Colgu' @lucyanu87 hai ca iti spun eu ce este cu acele clapete ca deja i-am facut un off mare aici colegului scooter...caruia ii cer scuze si ii multumesc...deci...in galeria de admisie sunt niste clapet care functioneaza pe vacuum in functie de accelaratie. Axele acestor clapete in timp cedeaza iar clapetele pot fi absorbite in motor ...si cred ca de aici iti dai seama ce se poate intampla. De aceea se gasesc pe piata acum aceste capacele de care zice colegul @scooter, se dau jos acele clapete, dar raman ceva gauri care trebuie astupate; cu ce? cu aceste capacele.

 Inca o data cer scuze @scooter, sper ca nu te-a deranjat ca i-am raspuns colegului nostru.

Link to comment
Share on other sites

admisia ta e fara clapete, de fabrica.

e manuala sau automata masina? doar la automata s-au pus clapete pe 525d


Extras din WDS - programul oficial bmw ce tine de partea electrica, deci nu abureli spuse de unii/altii pe diverse forumuri

 

Swirl flap control DDE 4.0

The controllable swirl flaps are located in the intake pipe and are closed or opened depending on the operating status. The flaps are closed at engine speeds below approx. 2000 rpm and injection volume below 30 mm^3.

Function

The pressure converter connects the vacuum unit with the vacuum supply by means of hoses. When activated by the DDE control unit, the changeover valve switches vacuum to the vacuum unit thus operating the control rod and closing the swirl flaps. The control rod is up against the rear stop when the swirl flaps are open.

Troubleshooting

Fault code 1A22 "Swirl flaps" is stored if a defect occurs in the activation of the pressure converter.

Effects of faults

Swirl flaps stick in open position: Deterioration in exhaust gas characteristics in lower speed ranges otherwise no effect.

Swirl flaps stick in closed position: Power loss of approx. 10 % at higher engine speeds.

 

partea cu "Swirl flaps stick in open position" ne intereseaza, adica in momentul cand sunt anulate.

 

Concluzionam ca in afara de cresterea usoara a emisiilor CO2, nu apar efecte in functionarea motorului.

 

despre EGR, tot extras din WDS

 

Depending on the operating status, a certain quantity of exhaust gas is returned via the EGR valve into the exhaust tract in order to reduce pollutant emission.

Link to comment
Share on other sites

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...