Jump to content

Clutch Delay Valve (CDV)


ratcatalin16
 Share

Recommended Posts

Cautand ceva pe net,am gasit altceva,raspunsul la ceea ce credeam eu gresit,ca masina asta se conduce altfel decat restul masinilor. Oricat imi dau silinta cand schimb treptele de viteza,nu schimb asa cum imi place mie. Impresia asta am avut-o de la prima tura cu ea,de cand am luat-o. Daca schimb in ture mai mari nu se simte asa tare,pe la 2500/3000 rpm, in schimb,cand conduc pe oras,nu-mi place deloc,si..,sincer,am ceva experienta,zic eu  :P .

Pun aici un link  http://www.zeckhausen.com/cdv.htm#Figure%202 ,si va invit la o discutie pe marginea acestui subiect,a mai facut cineva asa ceva?

E vorba de masinile cu cutie manuala,cu ambreiaj.

 

Piesa nr 14 din poza   14    LOCK VALVE        1    09/1997        21521165271

 

3aGoD04.png

 

 

Pareri..?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

L-am anulat de mult si parca am si scris pe forum chestii despre cdv.

A fost printre primele anulari

 

In principiu este un limitator, care este ok pt un incepator pt ca protejeaza ambreajul dar rau pt restu… pe langa factorul de distractie cdv'ul uzeaza prematur ambreajul in conditii de rulare normala.

 

Pt anulare se poate mari gaura din interior sau se poate anula

 

Sent from my 1+1

Link to comment
Share on other sites

Pt anulare se poate mari gaura din interior sau se poate anula

 

De anulat cum se anuleaza? Se scoate cu totul?

Se renunta pur si simplu la supapa aia si bagi direct conducta in cilindru.

Link to comment
Share on other sites

E f simplu,din ce vad eu. E ca o reductie,se scoate si conducta se potriveste perfect la filet,se inlatura piesa pur si simplu. E un fel de obturator,la apasare este presiune dar la revenire,revine mai lent. Am simtit si eu ca mi-a tinut discul in patinare la o schimbare mai dura de treapta. Am crezut ca era incins discul,desi chiar e ok ambreiajul la mine.

Pe oras ma enerveaza la culme,eu astept sa faca priza,deci..,ma deplasez lent  :dash1:

Cum ajung la ''tara'',il si arunc la gunoi.(acolo mi-e `atelieru`  :)

M-am gandit si la redimensionarea gaurii ce obturaza presiunea catre /dinspre cilindrul receptor. Nu merita chinul.

Dupa indepartare,sa aveti grija la nivelul lichidului de frana!!!

spor!

Link to comment
Share on other sites

Inteleg ca tu ai eliminat-o,care e feeling-ul acuma?

Daca pe mine ma intrebi nu pentru ca eu am automata, chestia asta este valabila doar la cei cu manuala. Colegul vincent_vega a anulat-o..

Link to comment
Share on other sites

Interesanta chestie. dar in link nu zice nimic de anulare .. zice sa o modifici.

Cum se anuleaza? Pt ca in linkul postat de catalin aia zic ca nu se gaureste.

 

Pai aia cum sa-si vanda produsul, nu trebuie sa bage ceva explicatie? :)

Link to comment
Share on other sites

:lol: poate nu am explicat suficient de bine in primul post.

 

CDV este o bucata de metal cu un diametru intern mult mai mic decat teava la care se conecteaza.POZA

 

Se poate anula complet,caz in care se conecteaza teava direct pe cilindru.Inainte - Dupa

 

sau

 

Se poate da jos de pe masina si cu o bormasina se poate marii diametrul.*nu e logic sa faci asta cat timp il poti anula,dar nah...*

 

 

CDV a fost proiectat de inginerii BMW sa ofere aprox aceeasi depresare de ambreaj la fiecare schimbare de viteze,lucru ce suna f bine in teorie,chiar si in practica daca esti incepator.

 

Tot in practica,daca nu esti incepator,observi cum ca este ceva in neregula la fiecare schimbare de viteza si incerci sa rectifici problema din ambreaj si acceleratie,lucru ce duce la uzura prematura a ambreajului.

*Cdv`ul in sine uzeaza prematur ambreajul pt ca nu este adaptiv*

 

La fiecare schimbare de viteza in turatii mai mari se adauga in plus la "uzura prematura"

 

 

si un mini tabel cu numere pt exemplu  :P

 

Uzura ambreaj cu cdv = +1

 

Uzura ambreaj cu cdv pt un non incepator/amator = +2

 

Uzura ambreaj la schimbare viteze in turatii mari = +2/3

 

 

Deci pt mine,uzura prematura ambreaj era: 1+2+2/3= 5/6,care transformat in procentaje este o uzura prematura estimativa cu cca 30-50% mai rapida,luand in considerare ca nu sunt incepator si stilul meu de condus.

 

 

Trebuie sa il am pe undeva prin casa,daca vreti ii pot face poze sa vedeti :)

 

 

 

 

Adi: Short Shifer si un clutch stop ;)

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

intrebare de necunoscator... cum se ajunge la cdv? se da jos scutul de la cutie se de sub masina?

Exact. Mai simplu poti urmari conducta de lichid ce merge la cilindru :)

 

Pt cine nu se prea pricepe recomand sa mearga in service… mai bine dai 20-30 ron decat sa ai surprize neplacute ;)

 

Sent from my 1+1

Link to comment
Share on other sites

Wolf,cum ramane cu marea majoritate a masinilor care nu au acest sistem? Eu inteleg ca e facut pentru a fi mai confortabila schimbarea treptelor,e totusi o marca premium si asa trebuie sa fie. Probabil ca pe vremea cand era mai tinerica se comporta altfel,acuma datorita uzurilor cumulate,unele sisteme dau senzatia ca sunt prost concepute,asa cum ziceam si de ASC.

 

Iti dau exemplu cu un disc de ambreiaj uzat vs unul nou. Think!!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...