Jump to content

Timbru de mediu - evitare/recuperare/abrogare


galmati
 Share

Recommended Posts

Salut,
 
Am gasit un articol pe net cum ca 3 deputati PSD ar fi propus un proiect de lege prin care sa abroge OUG 9/2013 referitoare la timbrul de mediu. In urma cautarilor am gasit proiectul de lege pe situl senatului, initiativa de laudat, insa baieti s-au razgandit, aparent fara motiv :)
 

M-am gandit ca o asemenea lege poate fi propusa si de catre cetateni, insa:

Articolul 74 din constitutie alin 2 zice ca "Nu pot face obiectul iniţiativei legislative a cetăţenilor problemele fiscale, cele cu caracter internaţional, amnistia şi graţierea."

 

Daca are cineva cunostinte legale mai bune poate ne zice o cale de legala de a desfiinta aceasta taxa.

 

Din pacate initiativa legala nu a avut deloc acoperire media, probabil o presiuni din societatea civila ar fi condus la aprobarea legii insa vad ca pe prea putina lume este deranjata de aceasta taxa inutila, de faptul ca bani stransi din ea nu sunt deloc folositi la impadurire, ba mai mult se fac defrisari non-stop.

 

In final chiar daca s-ar folosi bani la impadurire, am ajunge sa platim noi, cetateni lemnul furat/taiat si vandut de cativa baieti destepti......

Link to comment
Share on other sites

pupincureala.....nu cred ca se va renunta prea curand la timbru.

Sustin cu mare drag aceasta initiativa,maine as inmatricula masina pe Romania,dar nu as da in veci cat imi cer ei mie pe taxa...e mai bine la Bulgari,asigurare relativ mica(inca),inmatriculare rapida,firme de asigurare(cele legale) serioase....

Link to comment
Share on other sites

Pe langa taxa, avem impozitul. 

Pentru 2.0 nu simti.

Pentru 2.5, poti trai.

Pentru 3.0 deja esti pe picior mare.

Peste 3.0 esti boier.

 

Trecand peste taxa, cati suntem in tara asta cu impozitele la zi?

 

Nu sunt acum in tara si nu pot zice ca "vezi Doamne, suntem de rasul Europei cu asa mari taxe" ca nu este asa.

Diferenta apare cand ne raportam la nivelul de trai, infrastructura, etc.

 

Vrem sa anulam taxa, dar cati isi vor permite sa-si plateasca impozitele?

Numai zic o intretinere adecvata a masinii...

Link to comment
Share on other sites

Ai mare dreptate Yitzak,ca si exemplu,eu sunt in Italia,masina cand am cumparat-o ,transcrierea pe numele meu m-a costat 830 euro,chiar zilele astea mi-a venit plic acasa cu bolo(impozitul masinii) 680 de euro...(e drept ca nu am platit nici anul trecut).Sa nai zic si de asigurare care primul an(2013) m-a costat 1950 euro(obligatoria),binenteles ca in urmatorii ani scade daca esti "baiat cuminte" :))).Dar totusi in raport cu salariile de aici sa zicem ca iti permiti sa o tii/intretii,in schimb la noi in Romania raportat la salarii pentru mine este "furt" din partea statului.Mi se par exagerate taxele auto si binenteles alte si alte impozite.Mda....poate aberez putin dar este o parere a mea.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Pe langa taxa, avem impozitul. 

Pentru 2.0 nu simti.

Pentru 2.5, poti trai.

Pentru 3.0 deja esti pe picior mare.

Peste 3.0 esti boier.

 

Trecand peste taxa, cati suntem in tara asta cu impozitele la zi?

 

Nu sunt acum in tara si nu pot zice ca "vezi Doamne, suntem de rasul Europei cu asa mari taxe" ca nu este asa.

Diferenta apare cand ne raportam la nivelul de trai, infrastructura, etc.

 

Vrem sa anulam taxa, dar cati isi vor permite sa-si plateasca impozitele?

Numai zic o intretinere adecvata a masinii...

Am inteles ca si impozitele sunt mari, daca vezi trendul actual este ca fiecare producator a redus cilindreea tocmai din aceasta cauze, rezultatul masini care tin 5 ani, si vezi dupaia costuri de intretinere.

 

Totul este orientat pe consum.

Sa produci un autovehicul nou fie el de 1.2 litri, poluezi cu mult mai mult decat sa mai tragi inca 10 ani pe un 3.0d. Au ajuns masinile sa fie niste pahare de unica folosinta...

 

Nu inteleg faza cu intretinerea. Intretinerea masini nu cred ca este chiar asa de costisitoare in RO, cred ca avem cele mai mici preturi la manopere si piese. Stiu lume care a venit din Olanda, Germania etc. in concediu in RO sa isi repare masina. Atata timp cat masina trece ITP-ul inseamana ca masina e tehnic buna. Plus bani care ii bagi in intretinere stii macar in ce ii bagi......

 

 

Eu unul nu sunt de acord cu adugarea de taxe peste taxe, imi pare rau sa vad ca multa lume e :)

 

Nu stiu daca stiti fabula cu broasca insa este un bun exemplu pentru ce se intampla.

Fabula suna cam asa: daca arunci o broasca in apa oparita, ea va sari instinctiv afara. Dar daca ii dai drumul intr-un vas cu apa rece si cresti treptat temperatura apei, broasca nu va remarca faptul ca apa devine fierbinte. Va ramane acolo pana cand fierbe apa, si va fierbe odata cu ea.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
  • 2 weeks later...

Dacă nu a fost produs niciodată nici un model de e39 încadrat la autoutilitare, nu îți va încadra nimeni mașina la categoria autoutilitare, indiferent de cât de bine sunt făcute "adaptările" de care vorbești tu.

 

sent from moded c6903

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Dacă nu a fost produs niciodată nici un model de e39 încadrat la autoutilitare, nu îți va încadra nimeni mașina la categoria autoutilitare, indiferent de cât de bine sunt făcute "adaptările" de care vorbești tu.

 

sent from moded c6903

 

am intrebat in idea ca am vazut facuta "miscarea" la golfuri 4, astra g, dar acuma ca zici, intr-adevar, alea au avut in unele tari varianta "van"...

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Am fost eu sa vorbesc cu cineva care "faciliteaza" RAR-ul. Pana prin 2013 se putea face din orice utilitara, pe atunci s-a schimbat legea si nu mai poti asa simplu. Stiu turisme facute utilitare cu 5 locuri, nici macar centurile scoase sau ceva.....

 

Alea de care zici tu vin direct utilitare de dincolo. In DK se practica transformarea in utilitare la greu, daca ati observat foarte multe utilitare vin de acolo, am lucrat in DK si taxele pe un autoturism personal sunt de 140% din valoarea sa. La ei sunt firme care le modifica in utilitare cu 2 locuri, am vazut inclusiv q7 cu banchetele scoase, geamurile spate lipite sa nu se poata deschide, etc....

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ha, sa vezi belea de acum..... Astazi cumperi o masina cu taxa platita si maine nu mai e platita. Ce prostie.

 

Cumperi masina, scoti adeverinta de la anaf ca taxa nu e platita, pana te programeaza pt identificare la RAR ala isi recupereaza taxa, cand mergi sa o inmatriculezi le apare in sistem ca e recuperata... Oameni tampitii astia...

Link to comment
Share on other sites

Ar trebui ca toti posesorii de auto care au de platit taxa de smecher la statul cel romanesc ar trebui sa faca cheta si sa plateasca pe unii sa puna niste...chestii prin constitutiei, prin Victoriei, prin pta 21 dec... :D

 

Daca eu am cumparat masina cu taxa auto platita, stau linistit ca nu o sa mai am astfel de probleme, apoi intentionez a vinde masina, intre timp individul de la care am luat-o se duce si isi solicita banii... Pai sa nu ma scuipe Ponta in cur de la 2 mm? Ca zicea ca scoate taxa de tot si facu ce facu si baga taxa si pe masinile din tara. Rog nu cenzurati :D

Link to comment
Share on other sites

Soluția este ca in momentul achiziției masinii, sa ceri vânzătorului chitanța in original cum a plătit taxa. Atunci esti sigur ca nu o mai poate recupera.

Ar trebui stipulat in HG ca nu poți recupera taxa daca nu prezinți actele in original a masinii. In felul ăsta, toata lumea era mulțumită.

 

Trimis de pe al meu SM-G357FZ folosind Tapatalk

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...