Jump to content

Diesel sau benzina?


ratcatalin16
 Share

Recommended Posts

Cateva zile in urma au fost niste discutii pe aceasta tema,discutii destul de aprinse,astfel incat am zis sa deschid un topic in care sa venim cu argumente pro si contra pe acest subiect.

Sunt colegi care au avut tot felul de motorizari,care au un cuvant de spus si pe care-i rog sa posteze fara jena. Pe topicul ``Mici intrebari...` discutiile au degenerat ceea ce nu doresc sa se intample si aici,sa ramanem in limita bunului simt,ceea ce si caracterizeaza per ansamblu intreg forumul. Nu suntem copii sa ne certam ca pe ``4 ciuning`,nu?

 

Eu as deschide discutia cu declaratia ca sunt fan benzina. Asta nu inseamna ca nu sunt deacord cu dieselul,sunt constient de avantajele cuplului mare si consumul mai mic dar,pur si simplu imi place pana si mirosul benzinei :lol:...

As vrea ca discutiile sa fie strict pe acest model,nu ne intereseaza ce motoare fiabile sunt la Mertz si ce consum mic au frantuzestile. Sunt destule subiecte pe care putem vorbi in legatura cu motorizarile puse pe e39.

 

ps: e un subiect controversat,daca nu e ok in legatura cu forumul sa stabileasca moderatorii,eu zic ca poate fi de ajutor pentru cei ce in viitor isi doresc un e39. In plus,cei care au in posesie de putina vreme acest model,vor sti la ce sa se astepte in ce priveste `inima` masinii,motorul.

Link to comment
Share on other sites

Pe toate forumurile auto posibile exista aceasta discutie, discutie interminabila de cele mai multe ori. 

 

Din punctul meu de vedere nu pot sa spun ca sunt fan benzina sau diesel. Imi este indiferent, daca masina este ce trebuie. In alte timpuri nici nu concepeam dieselul. Mi se parea complicat si defectuos. Toti ne dorim consumuri mici si intretinere cat mai redusa. Daca este sa gandim logic si sa pornim de la 2 E39 impecabile mecanic intrun an de zile la aceeasi km parcursi cu amandoua, vom cheltui mai mult pe carburantul benzina decat pe motorina. Pe dealta parte dieselul este mai zgomotos decat benzina, ceea ce unora nu le place.

La diesel avantajul este doar consumul si cuplul. La benzina avantajul e ca e mai simpla intretinerea si e mult mai silentios motorul.

In fond, totul tine in ziua de astazi de economie si nu e totuna sa circuli cu 16% benzina in oras sau sa circuli cu 10% motorina. Daca lucrurile in economia de piata ar sta altfel sunt ferm convins ca raportul diesel-benzina ar fi altul.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Eu pot sa dau cat de cat un răspuns pertinent ca am avut si si. Daca ma refer strict la 20d, din ce se vede pe forum e un motor destul de fiabil, comparabil cu benzinarul, in afara de vestita pompa de injecție, asta e singura lui hiba. Eu cu ochii mei am văzut 520d cu peste 400k, si am inteles de pe forum ca sunt si cu 600k.

 

Benzinarele sunt chiar mai fiabile, pot duce acelasi nr de km cu maxim o segmentare, dar ca sa ai acelasi 'zvac' sa zic asa, tre motor de minim 2000cmc, ceea ce ofera exact un e39. Eu sincer ma cam saturasem de consum mare in oras, deci daca esti genul care se uită la consum, e bun dieselul pt tine. Un 520d ia într-un oras normal intre 9-10, un 20i intre 12-13 presupun. Si asta pentru că sunt f grele. Oras normal zic unui oras cu semafoare etc., nu sat.

In fine, nu trebuie sa fie un subiect tabu, sunt sigur că fiecare si-l alege dupa nevoi. Eu astept iarna cu diesel-ul, am inteles ca sunt colegi de pe forum care au trecut pe benzina pur si simplu pt ca iarna prin oras stăteau cu geaca pe ei, in timp ce unul cu solenza era in tricou :))

Link to comment
Share on other sites

Eu astept iarna cu diesel-ul, am inteleg ca sunt colegi de pe forum care au trecut pe benzina pur si simplu pt ca iarna prin oras stăteau cu geaca pe ei, in timp ce unul cu solenza era in tricou :))

Asta de unde ai scos-o? Niciodată nu am stat cu geaca pe mine în e39. Pur și simplu arde aerul dacă e dat pe maxim, nu poți sta în mașină
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Am scris ca IN ORAȘ. E imposibil ca un diesel sa se încălzească la fel de repede ca un benzinar. Cine a zis vorba aia avea e60, mi-e greu sa cred ca un e39 se încălzește mai repede. Nu stiu care e treaba cu webasto, dupa cum am zis, o sa vad la iarna (eu n-am telecomanda sau programare la el, am văzut doar sub capota ca scrie webasto).

La benzinara imi baga cald în maxim un km. Iar pe cand era gerul ala mare de -26, m-am dat jos din masina si am urcat in casa, pur si simplu nu puteam conduce la ce frig era in masina.

Link to comment
Share on other sites

Probabil ca se refera la o deplasare pe distante scurte,de genul dimineata la servici si inapoi acasa. In cazul asta nici benzinarul nu are timp sa incalzeasca habitaclul destul de generos la e39.

 

Cum zice Blackrally mai sus,foarte corecta sinteza,raportul dat de economia de piata e clar in favoarea motorului diesel,dar sa trecem peste latura economica,as vrea sa insist mai mult pe partea mecanica,fiabilitatea celor doua variante.

De exemplu,nimanui nu-i face placere cand are o pornire greoaie si se grabeste sa mearga undeva,nu?Cand sta iarna in frig pentru ca nu poate porni.Binenteles ca o masina pusa la punct nu ofera astfel de surprize dar,o bujie incandescenta oricand poate ceda,o pompa de injectie (vezi tds si 20d) poate sa acumuleze uzura din timpul verii astfel ca in sezonul rece sa nu mai poata face suficienta presiune pentru injectie.

 

De precizat ca toate 520d au incalzire auxiliara.

Link to comment
Share on other sites

Sineu sunt fan benzina.

Pana in prezent am avut 2 masini cu motorizari benzina si 1 cu motorizare diesel(in afara de bmw).

Nu au fost cine stie ce masini de marca dar am fost foarte multumit de masinile pe benzina cat si partea cu intretinerea care cu siguranta e mai putin costisitoare.

In schimb dieselul era destul de silentios si intradevar f economic la carburant.

Actuala masina(bmw530dA),am ales-o din 2 puncte mari de vedere:

1.Mi-a placut si imi place foarte mult modelul e39,mai ales touring,tinand cont ca in anul 2010 am oferit pe un 525d 10.000 euro si firma nu a fost deacord.

2.A "cazut" pur simplu la noroc,pentru ca l-am luat la bani f putini avand in vedere "obtiunile" care le are.

In nici un caz nu m-am uitat sau gandit la consum sau intretinere.Si asta nu pentru ca as fi vreun milionar ,dar asa am gandit si gandesc.

Alte 2 aspecte care cred eu ca trebuie luate in considerare este ca indiferent de motorizare(diesel sau benzina) conteaza foarte mult cum o "prinzi" si cum a fost intretinuta de fostul/fostii proprietari si binenteles cati km circuli cu masina pe an si in ce conditii exploatezi masina.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Cristi parca,nu?Tu ai avut parte si de ghinion,imi doresc sa rezolvi cat mai repede problemele tale si sa te bucuri de ea cat mai multi km,e o masina potenta ce ai si e pacat sa nu te bucuri de ea.

Apropo de tine,sa stie baietii ca toate 525/30da au probleme cu clapetele din admisie,acestea trebuie anulate pentru a preveni ruperea axului,implicit ajungerea lor in camera de ardere.

 

Si motorizarile pe benzina sufera de anumite `defecte`,aici ma refer la M52b...vestitele Nikasil.

Daca ar fi un vs la defectiuni,eu cam asa le vad...

-turbina vs vanos

-egr vs pcv

-pompa de inalte vs pompa de benzina (care desi functionala,afecteaza grav mersul motorului in sarcina)

La benzinare e mai simplu,din moment ce are benzina si scanteie,merge :) ...

Eu ca sa fac sa fie si mai simplu,am renuntat la recircularea gazelor de carter.Motorul e m52b20,am anulat PCV-ul,preferand sa am o admisie curata,mai bine dau cu `mucii` de pamant decat sa-i sterg cu batista :) ...scz de exprimare dar asa mi-a venit.

Am vazut ca la diesel multi renunta la EGR.Putin mai complicat decat la benzina pentru ca trebuie eliminat si din soft.

Sunt colegi care pot dezvolta subiectul,eu doar ce am vazut pe forum.

Toate acestea sunt strict ca motoarele sa respecte norma de poluare,clapete pe admisie la automatele diesel in 6cyl,agr,pcv...eu zic ca dupa atatia ani nu mai conteaza.

Link to comment
Share on other sites

Probabil ca se refera la o deplasare pe distante scurte,de genul dimineata la servici si inapoi acasa. In cazul asta nici benzinarul nu are timp sa incalzeasca habitaclul destul de generos la e39.

 

Cum zice Blackrally mai sus,foarte corecta sinteza,raportul dat de economia de piata e clar in favoarea motorului diesel,dar sa trecem peste latura economica,as vrea sa insist mai mult pe partea mecanica,fiabilitatea celor doua variante.

De exemplu,nimanui nu-i face placere cand are o pornire greoaie si se grabeste sa mearga undeva,nu?Cand sta iarna in frig pentru ca nu poate porni.Binenteles ca o masina pusa la punct nu ofera astfel de surprize dar,o bujie incandescenta oricand poate ceda,o pompa de injectie (vezi tds si 20d) poate sa acumuleze uzura din timpul verii astfel ca in sezonul rece sa nu mai poata face suficienta presiune pentru injectie.

 

De precizat ca toate 520d au incalzire auxiliara.

Pai daca nu e latura economică atunci ce treaba mai are diesel-ul? De ce mai faci acest versus?

Si mie mi-ar place un M5 da' sa consume putin.

 

Trimis de pe al meu SM-G357FZ folosind Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Pentru ca sunt persoane care prefera diesel, nu doar pentru consum, se comporta diferit de benzina, au cupu de jos, nu trebuie turat, chiar si un icepator se descurca mai bine la plecarile de pe loc. Mai mult, BMW a facut si varianta M diesel, tocmai pentru acest segment de clienti, desi la consum se apropie de adevaratul M pe benzina.

De ce am deschis acest topic, tocmai pentru asta, sa vedem cine si ce prefera, cu argumente si nu neaparat sa evaluam costurile si consumul. E39 e o masina care cere bani, indiferent ca e benzina sau diesel, e de asa natura.

 

Trimis de pe al meu 4013X folosind Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Acum na, daca exista e39 turbo benzina, altfel statea discutia. Mie imi place senzatia aia cand intra turbo, la diesel, cam atat ar fi de zis.

 

 

De precizat ca toate 520d au incalzire auxiliara.

 

 

Poti sa detaliezi putin? Eu n-am telecomanda ori programare, nimic la el. Sau nu-mi trebuie...?

Link to comment
Share on other sites

Cristi parca,nu?Tu ai avut parte si de ghinion,imi doresc sa rezolvi cat mai repede problemele tale si sa te bucuri de ea cat mai multi km,e o masina potenta ce ai si e pacat sa nu te bucuri de ea.

Apropo de tine,sa stie baietii ca toate 525/30da au probleme cu clapetele din admisie,acestea trebuie anulate pentru a preveni ruperea axului,implicit ajungerea lor in camera de ardere.

 

Si motorizarile pe benzina sufera de anumite `defecte`,aici ma refer la M52b...vestitele Nikasil.

Daca ar fi un vs la defectiuni,eu cam asa le vad...

-turbina vs vanos

-egr vs pcv

-pompa de inalte vs pompa de benzina (care desi functionala,afecteaza grav mersul motorului in sarcina)

La benzinare e mai simplu,din moment ce are benzina si scanteie,merge :) ...

Eu ca sa fac sa fie si mai simplu,am renuntat la recircularea gazelor de carter.Motorul e m52b20,am anulat PCV-ul,preferand sa am o admisie curata,mai bine dau cu `mucii` de pamant decat sa-i sterg cu batista :) ...scz de exprimare dar asa mi-a venit.

Am vazut ca la diesel multi renunta la EGR.Putin mai complicat decat la benzina pentru ca trebuie eliminat si din soft.

Sunt colegi care pot dezvolta subiectul,eu doar ce am vazut pe forum.

Toate acestea sunt strict ca motoarele sa respecte norma de poluare,clapete pe admisie la automatele diesel in 6cyl,agr,pcv...eu zic ca dupa atatia ani nu mai conteaza.

Era Nikasil a apus demult. In prezent, toate fie li s-au schimbat blocul motor, fie s-a modificat Eepromul.

Problema la benzina e debitmetrul si sondele lambda. Sunt piese ce cad la fel de usor ca si turbina la diesel si daca pica degeaba scanteieste si benzineste. La diesel poti merge linistit fara EGR, la benzina e putin mai complicat deoarece oricat ai lungi tubulatura gazelor din recuperator, tot vor intra gaze in masina cand stai la semafor. Dieselul are aceasta problema pe racordurile flexibile. 

Debitmetru la diesel functioneaza life time, la benzina din pacate nu. Cat priveste vanosul, e mult mai rezistent decat o turbina fie ea si reconditionata. Plus de asta reconditionarea vanosului e infima ca si cost pe langa reconditionarea unei turbine.

 

 

In procent de 99% am avut masini pe benzina cu puteri si consumuri diferinte si am investit la fel de multi bani in piese ca intrun diesel. Totul tine de starea tehnica a masinii pe care o cumperi. Sunt masini vechi, de cele mai multe ori prost intretinute pe principiul,, merge si asa". Din acest motiv, te bucuri de ce ai fie diesel sau benzina si investesti daca esti pasionat sa o tii intro stare de functionare cat mai buna. 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Acum na, daca exista e39 turbo benzina, altfel statea discutia. Mie imi place senzatia aia cand intra turbo, la diesel, cam atat ar fi de zis.

 

 

 

 

Poti sa detaliezi putin? Eu n-am telecomanda ori programare, nimic la el. Sau nu-mi trebuie...?

Daca te dai cu un 3.0 benzina ( sa aibe măcar 95%din cp) ,nu-ți mai trebuie turbo
Link to comment
Share on other sites

Perfect valabil l.uv. insa exista o diferenta si intre dieseluri. Sunt common-rail, cu pompa de injectie VP44 si pompa de injectie V51 (tds-urile). Depinde cu ce tip de diesel compari benzinarul pentru ca la motorizarea 2,0d ai o pompa de injectie costisitoare, o turbina si un injector cu fir. E un motor simplu fata de common-rail cu senzori de presiune pe rampa, pe pompa, pe filtru, injectoare electrice. In functie de motorizare, scoti si banii din buzunar.

Daca facem referire la E39 2,5 sau 3,0d clar sunt in avantaj benzinarele la costurile consumabilelor si pieselor, insa daca facem referire la 2,0d exista posibilitatea sa bagi mai multi bani intrun benzinar decat in motorul asta.

Si spun asta din experienta tuturor motorizarilor pe care le-am avut.

Link to comment
Share on other sites

Exact.  :)  Nu am vrut sa renunt la confortul si siguranta unui E39 dar am incercat sa diminuez costurile cu piesele de schimb si reparatiile. Pana acum nu pot sa zic ca am reusit pt. ca practic am luato de la zero, dar in acest moment conteaza mai mult sa stiu masina inmatriculata in Ro, cu taxe si impozite cat mai mici.

Link to comment
Share on other sites

Dupa nunta, am pus Corsa la vanzare (motor 1.0 benzina) ca sa cumpar o masina de familie. Mi-am amintit ca mie totdeauna mi-a placut e39. Dupa ceva cautari, am dat de anuntul lui Cristi Nitoi de pe 4tuning, si am discutat sa facem schimb, insa cand mi-a zis ca in jumate de an a schimbat destul de multe la masina (daca imi amintesc bine si turbina era schimbata), am batut in retragere. Stiam ca nu-mi permit sa fac reparatii scumpe la masina, si am zis ca mai bine caut un benzinar. Nu pot sa zic daca am luat decizia corecta sau nu. 

Nu pot sa vorbesc despre e39 diesel, ca nu am avut, insa la benzinar sunt cateva lucruri care imi plac. De exemplu, cum ziceau si colegii mai sus, se incalzeste repede, sambata dimineata erau 10 grade afara, a mers masina pe loc 2-3 minute, si dupa mai putin de 1km deja baga caldura. Dieselurile celelalte pe care le-am condus se incalzesc numai in sarcina, poti sa le lasi o ora intreaga pe loc, si tot nu e cald in ele.

Vorbind de consum, repet ce am mai zis, ca si cost/100km cu un benzinar pe gpl iesi mai ieftin decat cu un diesel.

Desigur, fiind vorba de o caroserie (relativ) grea, la benzinar se simte putin lipsa de cuplu. 

Legat de incalzire, probabil un diesel cu webasto programabil ar fi mai ok decat un benzinar, pentru ca te-ar astepta cu caldura :D

Un alt aspect important pentru mine a fost impozitul, 520i e deja 6 cilindri, are un sunet mai rafinat. La diesel, ca sa ai 6 cilindri deja trebuie sa iei 525d, si diferenta la impozit e mare. 

 

Nu pot spune ca sunt fan benzina, dar pentru mine un diesel isi are rostul daca iesi mai economic decat pe benzina, si mai ales ca nu circul mult cu masina, nu se justifica pretul mai mare de achizitie si taxele mai mari ale unui diesel.

 

p.s. Probabil o sa cumpar si o masina diesel, pentru deplasarile scurte, pentru care chiar nu e o placere sa folosesc e39-le, simt pe el ca e facut pentru distante mai lungi. Dar dieselul respectiv va din un VW Caddy Mk1, cu 1.6d-ul indestructibil si consum de 4-5.

Link to comment
Share on other sites

Robert,si eu am fost limitat de costuri in intretinere si taxele ce urma sa le platesc. Atunci am stat bine cu banii dar m-am gandit ca vin momente cand va trebui sa ma limitez la ceva simplu si ieftin de intretinut. Din pacate motoare cu cilindree pana in 2000cc nu sunt decat pe 520i si 520d,cele pe benzina doar NFL. Am zis ca nu am nevoie de diesel pentru ca masina urmeaza sa o folosesc pe distante relativ lungi,astfel incat consumul nu poate fi astronomic. In plus am fost incantat de cei 6 cilindri,la varianta diesel,cum spui si tu,sunt doar 4. Sunetul e total diferit,cel putin pentru mine care eram satul de tractorase,un benzinar cu l6 e unsoare la suflet.

Pana acum am incercat sa ocolesc subiectul pe `consumuri`,dar trebuie sa recunosc,benzinarul pe oras e moarte curata,cu atat mai mult ca e39 nu e facut pentru oras. Nu doar la noi in Romania am avut un consum urban exagerat ci si afara. In Spania,Cambrils,am avut o medie urbana de 17%. In Belgia,pe satuce si prin Mechelen,undeva la 11/12,nu pot sa zic o cifra exacta pentru ca e putin diferit acolo. La noi,in Satu Mare de la 14 in sus,e oras mic,inghesuit,chiar si dieselul consuma. Coleg pe taxi,cu 520d,are 10/12 cu e39.

Din pacate nu am putut sa iau o motorizare pe benzina mai buna,motorul de 2.0l dupa mine e slab,trebuie turat ca sa poti duce ditamai caroseria. Si uzura e pe masura din moment ce nu lucreaza lejer,cum ar fi un 2.8 de exemplu.

Se spune ca era Nikasil a apus de mult. De vreo trei ierni mirosul pe evacuare era mai mult o putoare,nu mai era acel miros specific E2. Am zis ca oricum nu mai are rost catalizator pe masina,nu se mai incadra in norme asa ca l-am scos. Cum zicea un coleg,acuma parca e Moskwich d`ala vechi. Eu am 215k pe bord si prin hartii,ok..,sa fie 350k,totusi e inacceptabil ca la km astia sa scoata fum si putoare de ulei. Aliaju`...

Din pacate probleme nu sunt doar cu motoarele M52,a urmat M54 care are probleme cu segmentii de ungere,sa nu zic de semeringuri supape la ambele modele.

Sincer,nu recomand varianta ce am ales-o eu,de evitat M52B20.

Link to comment
Share on other sites

pe partea de caldura, daca dieselul e ok, cu termostatele in perfecta stare de functionare si webasto functional se incalzeste foarte repede.

dimineata, la +2 grade celsius, caldura se simte cam dupa 3 min, mers cam bara la bara, deci nu cu motorul turat.

 

e logic ca benzinarul sa se incalzeasca mai repede, temperatura in camera de ardere e pe la 2000 grade, dieselul aprinde motorina prin compresie, pe la 800 de grade, desi, in turatie ajunge pe la 2400 grade.

 

toata smecheria e sa ai termostat (e) bun, ca apa incalzita sa ti-o bage imediat in aeroterma.

 

revenind la discutie... ambele motare au plusuri si minusuri

acum, daca un coleg care are un motor mai putin intretinut de fostii proprietari, cu probleme gen:

- diesel: injectoare, turbina, pompe etc

- benzina: sonde lambda, valve PCV, consum de ulei etc

nu inseamna ca toate dieselurile/benzinarele sunt varza si sa facem misto/ironii/glume pe seama lui.

 

Daca ai un benzinar intretinut, o sa-ti consume in limite normale, fara sa-ti faca probleme. La fel, daca ai diesel intretinut nu o sa-ti faca probleme.

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Eu zic sa nu va imbatati cu apa rece in legatura cu e39-le pe benzina+gpl.Eu am combinatia asta,in oras nu faci nimic,iti trebuie si benzina si gpl.Doar la drum lung se simte diferenta la buzunar,dar daca compari masina mea cu un golf diesel,ies in minus eu.Cred ca un 520d e mai economic decat 523iTouring,automat,cu gpl pe el.La gpl te fura la pompa,iti infunda filtrele pentru ca cei cu statii gpl nu isi fac reviziile la timp la pompe,mai dai bani si pe revizii si nu iesi deloc asa cum crezi la inceput.Un e39 benzinar este pentru oameni ca LUV,care stau in oras aglomerat,drept masina de week end.Sa mergi cu e39 benzina zii de zii,mai ales automat,e nebunie curata.Mie,la inceput,nu imi venea sa cred ca imi consuma atat,credeam ca are ceva acul ala de la combustibil,mai mereu pe galben....insa,cu timpul,m-am obisnuit.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

:beach: Ce bine e cu 2.0d-ul meu, cu 10€ fac destui kilometrii, chiar si in aglomeratii, turatii mici si condus clasic imi ajunge undeva la 7.1/100l tinand cont de traficul de aici e foarte bine,parerea mea. Totusi o benzinara in paris eu zic ca nu e deloc ce trebuie, aici intre orele 6.30am 10am si orele 16.00pm si 19.00pm mergi bara la bara, pe oriunde ai luao, Am avut consum si de 8.1 in trafic si putin incarcat. Imi plac si benzinarele foarte mult, si nu e o masina care o evit absolut deloc, dar daca nu as locuii aici poate ca aveam una. Dar cum ziceam daca a mea a reusit sa urce atita consumul in trafic cu o benzinara nici nu as iesii din parcare, weekend si atit.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...