Jump to content

525dA - Al meu WST


Bimmer39
 Share

Recommended Posts

Sa incep cu inceputul. Ma numesc Alex, originar din Bucuresti, iar actualmente locuiesc in Arnhem, Olanda. Sunt venit aici pentru studii (Automotive Engineering), am de-abia 3 luni de cand sunt aici. Ca orice tanar m-am apucat sa imi caut masina, cautam un project-car ieftin la care sa muncesc cat timp stau aici (in jur de 4 ani) cu care, ulterior, sa ma intorc acasa (mandru  :lol:). Intre timp m-am apucat sa imi caut si un part-time in zona ca sa pot sa "profit" cat mai putin de banii ce imi vin de acasa. Am inceput cu cautari de Mazda MX-5, E30, E36, Toyota MR-2 si diverse alte balarii. Desi in interior stiam ca vreau un E34/E38/E39, nu sunt genul de pusti innebunit de masinile mici si usurele. Impozit, consum, taxe de platit in Olanda si inca cateva motive m-au facut sa ma indrept catre o masina mai usoara (gen MX-5 NA) usor de intretinut. Acum 2 saptamni am fost in tara si intr-o discutie la masa cu prietena si "socrii" aud ca "tata-socru" vrea sa isi vanda masina de suflet, ca nu a mai mers cu ea de 2 ani. Este vorba de un 525dA E39 din 2000. Pe moment nu mi-a sclipit mintea. Desi ne cunoastem de 3 ani, am vazut masina aia o singura data in urma cu un an jumate. Stiu cata grija a avut de ea, stiu ca o are din 2003 si ca din 2013 a schimbat masina dar nu l-a lasat inima sa vanda BMW-ul. 

 

Cu parere de rau, nu stiu atat de mutle despre masina, niciodata nu m-am gandit ca ar vrea sa o dea. Discutia a aparut in ultima mea seara in tara deci nici nu am avut mult timp de intrebari. L-am sunat a 2-a zi si l-am rugat sa nu o dea, ala a fost momentul in care mi-am dat seama ca as vrea din tot sufletul sa ramana in familie. Mi-a promis ca o tine pana urmatoarea data cand vin in RO si de 2 saptamani zi de zi stau si citesc despre E39, m-am indragostit. 

 

Despre masina stiu ca e neagra si 2.5 automata. La telefon, pe scurt, am mai aflat urmatoarele : 

 

  • Pachet exterior M OEM luat de la Dealer de catre "tata-socru" in 2009 
  • Jante M (zice el, nu imi aduc aminte) 
  • Faruri M FL 
  • Pachet Business (am cautat, nu am gasit ce inseamna asta)
  • in jur de 200k km la bord cu carte service
  • Masina achizitionata de el in 2003 din Germania, este al 2-lea proprietar, masina a facut in jur de 90k km in RO. 
  • Masina a pornit-o saptamana trecuta dupa ce 2 ani a stat pe bara. Baterie noua si a luat-o la a 2-a cheie
  • Are navigatie, nu am idee daca e OEM sau Aftermarket, sper sa aflu. 

 

As vrea sa aflu mult mai multe despre masina, dar totul s-a intamplat prea repede, cele mai multe detalii o sa le dau pe 18-19Dec. cand ajung in tara si o sa o vad cu ochii mei. In secunda asta nu am nici macar o poza, incerc sa ii cer zilele astea, nu vreau sa bat omul la cap  :lol: . Sunt 100% convins ca iau masina, e visul meu de mic E39. 

 

Am deschis topicul probabil din entuziasm, din dorinta de a avea un loc unde sa mai pun intrebari cand apar, din dorinta de a va cunoaste (pentru ce din ce vad, este o super-comunitate). Revin cu mai multe detalii in curand, sper sa fac rost de macar 1-2 poze si de abia astept sa pun mana pe masina sa o aduc in Olanda. In secunda asta ma gandesc cum sa fac cu inmatricularea, daca sa o las pe numele lui si sa o conduc aici (putin cam riscant, mai ales ca astia te lasa teoretic sa circuli doar 14 zile cu masina cu numere straine la ei in tara, dupa care trebuie sa o inmatriculezi. Iar taxele sunt aberante, mai mari decat la noi) sau sa o trec pe BG. Astept sfaturi, la ce sa ma uit cand o iau, ce sa ii fac sa fie gata de un drum de 2200km. Pana atunci stau cu gandul la ea  :wub:

 

Va salut cu respect, 

Alex! 

 

P.S.: Nu am condus/mers cu un E39 in viata mea dar citesc cu placere toate topicurile de pe forum si imi dau seama ca e ceva special. In familie nu am avut niciodata RWD, numai FWD si AWD deci va fi clar ceva nou pentru mine. In RO am condus daily un Mondeo MK4 2.0 TDI si sunt sigur ca va fi diferenta de la cer la pamant 

Link to comment
Share on other sites

 

  • Pachet exterior M OEM luat de la Dealer de catre "tata-socru" in 2009    
  • Nu e"fraier"  tata socru.     :)
  • Pai cu inmatricularea...chiar daca o inmatriculezi pe Bulgaria tot 14 zile te poti "cara"cu ea in Olanda asa ca....

 

Probabil ca l-au ars cu pachetul la pret, nu am idee. Si nici nu stiu cat de "pachet"e si cat de "OEM" astept macar o poza de la el sa imi clatesc ochii. 

Iar cu inmatricularea asa e, ai dreptate, dar :

 

  1. e mai ieftin pe termen lung (toate taxele 250E/an, la noi doar impozitul e atat) 
  2. o sa fie pe numele meu, macar o sa am acte la masina cu numele meu pe ele. Nu stiu cat ajuta asta, e impulsul de moment  :lol:

Exista vreo posibilitate sa fac procura/contract de comodat pe numele meu sa am macar ceva in caz ca ma opresc astia aici? 

 

Toate cele bune! 

Link to comment
Share on other sites

Salutare si bun venit in comunitate.

Nu stiu cum e in Olanda dar in Italia ,romanii de aici "fenteaza" sa zic asa autoritatile italiene trecand masinile pe proprietari romani cu resedinta in Romania iar intre ei se face un contract de comodat si circula aici fara probleme.

Cunosc persoane care circula in modul asta de cativa ani si nu au avut probleme dar...cine stie cat o sa mai poata fenta.

PS.Asteptam poze,sa ne "clatim" si noi ochisorii.

Link to comment
Share on other sites

Salut si multumesc pentru primire,

 

La asta ma gandeam, ei spun ca nu poti conduce o masina pe care o DETII daca esti rezident pentru mai mult de 14 zile.Ma gandeam ca un contract de comodat ar "fenta" problema. Am colegi/prieteni aici care conduc masini inmatriculate in tara lor natala (bulgari, slovaci, lituanieni) de 2-3 ani si nu au avut probleme deci nu ma ingrijoreaza asa tare problema, o ducem la bun sfarsit pana la urma. 

 

Intrebarea e cu asigurarea cum fac. Trebuie sa recunosc, nu stiu cum sta problema din punct de vedere legal. Daca fac contract de comodat, trebuie sa fac asigurarea pe numele meu sau o pot lasa pe numele lui? 

 

Promit ca fac rost de poze cat de curand  :)

 

Multumesc pentru raspuns, 

O zi buna! 

Link to comment
Share on other sites

Bine ai venit ! am reusit sa citesc toata descrierea ta, este de apreciat ca ai hotarat sa deschizi topicul chiar daca masina inca no ai in posesie, 2.5 automat cu siguranta o sa fie ceva frumos sportiv si elegant, eu nu ma simt bine in alta masina decat in E39, avind chiar si motor 2.0d tot aceiasi parere o sa-mi pastrez mereu, nu am de gand so dau din familie.

 

Speram sa postezi cat mai repede poze findca pe mine m-ai facut tare curios. 

 

Am fost in olanda acum ceva luni in urma, mai exact in Keukenhof, la vreo 30km aproximati de Amsterdam. Este o tara frumoasa unde cu siguranta vei conduce cu drag findca sunt si sosele, ce-a ce ma facut sa iau o amenda zdravana cand ma intorceam spre casa :D 

 

Toate ca toate, sa te bucuri mult de viitoarea masina si toate cele bune.

Link to comment
Share on other sites

Buna seara, 

 

 

Va multumesc pentru raspunsuri si pentru primire. Am cerut poze in seara asta, am fost asigurat ca la prima vizita facuta masinii imi va trimite poze. Si eu astept la fel ca voi, nu am mai vazut masina de mai mult de un an, si atunci fugitiv. Se simte ca atunci cand te gandesti ce o fi intr-un cadou impachetat  :huh:

 

Intr-adevar, sunt sosele aici multe si frumoase, dar sa conduci in oras e crima. Am avut pe mana o Mazda MX-5 a unui prieten din Arnhem cateva zile si am lasat-o parcata. Bicicleta e sfanta in oras. In schimb, imediat ce iesi din oras e superb. Asfaltul e ca in palma pe orice drum judetean/national/comunal  :lol:

 

Seara buna! 

Link to comment
Share on other sites

Cu siguranta, ai sosele bune in abundanta, olanda nu este franta, italia sau stiu eu ce tara plina de romani, exista totusi alte maniere de a conduce. Ce-i drept si iarta-mi off Topicul, in oras pentu cateva scurte ore pretul ajunge in jur la 25 €  :lol:

 

Totusi avant e39-le, ca sa revenim la topic, orice aglomeratie, drum lung, drumuri rele sunt placute, mai ales ca ai motorizarea mai mare ce-l putin ca a mea si cu siguranta vei fi satisfacut mult mai mult de raportul masinii.

 

Seara buna in continuare.

Link to comment
Share on other sites

Faruri M nu exista,poate doar FL,adica facelift.Romanii sunt inventivi,cum si tu esti unul,sunt sigur ca vei gasii o solutie in a fenta taxele de acolo.
Asteptam pozele,insa trebuie sa fii constient,student fiind,ca e39 nu e usor de intretinut,mai ales in Olanda.Si eu sunt in postura ta,si ma doare inima sa vad ca masina mea are nevoie de investitii si nu am de unde.Spor iti urez si astept pozele si detaliile concrete.Seara buna!

Link to comment
Share on other sites

Faruri M nu exista,poate doar FL,adica facelift.Romanii sunt inventivi,cum si tu esti unul,sunt sigur ca vei gasii o solutie in a fenta taxele de acolo.

Asteptam pozele,insa trebuie sa fii constient,student fiind,ca e39 nu e usor de intretinut,mai ales in Olanda.Si eu sunt in postura ta,si ma doare inima sa vad ca masina mea are nevoie de investitii si nu am de unde.Spor iti urez si astept pozele si detaliile concrete.Seara buna!

Salut! 

 

Sunt constient de faptul ca este usor de intretinut. Costurile sunt mari si masina are nevoie de investitii, dar fiind in Olanda, masina asta nu o sa fie un "daily", bicicleta ramane prioritara in cursul saptamanii. Ideea masinii asteia a fost un project-car la care sa lucrez cat timp sunt aici si cu care sa ma intorc in tara in perfecta conditie. 

 

O zi buna! 

Link to comment
Share on other sites

Daca vrei sa eviti problemele cu legile Olandei si mai ales nu vrei sa inscrii masina la ei(din cauza costurilor binenteles),eu zic sa vorbesti cu "tata socru" sa o lase pe numele lui ,ii dai omului banii pentru asigurare si faci act de comodat intre voi si aia e.Nu stiu la cat timp vii acasa sau de cate ori pe an vii dar sa stii ca un drum la 2 ani o sa trebuiasca pentru revizie.

ATENTIE,ceea ce am scris mai sus,sunt lucruri care le-am aflat de la prieteni/amici care au masini cu nr RO si stau in Italia.

Un alt exemplu,varul meu a mers acum 2 luni in Romania si a inscris masina acasa(RO) pe numele lui taicasu si a facut exact cum am zis mai sus.

Oricum e bine sa te informezi foarte bine inante sa faci o chestie de genul asta.

Spor si numai bine.

Link to comment
Share on other sites

Am eu un deja-vu ,sau chiar am mai vazut masina asta pe undeva(posibil pe vreun site la vanzare).

Oricum arata "mortal" de bine.Asteptam si poze cu interiorul.

 

Inviato dal mio SM-N9005 utilizzando Tapatalk

Daca pare cunoscuta, probabil ai vazut-o live sau tot pe un forum. Masina nu a fost niciodata "oficial" de vanzare deci pe site-uri de vanzari sigur nu. Nu a fost "oficial" la vanzare pentru ca am avut tot norocul din lume si am fost la fata locului cand s-a decis vanzarea. Altfel o pierdeam. Multumesc pentru aprecieri, si eu sunt la fel de curios cu interiorul dar nu stiu cand voi primi poze, nu ajunge la masina curand. 

 

O zi buna! 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ce an de fabricate zici ca este?

 Te intreb fiindca are grilele din capota de nfl.

In rest frumosa masina (jantele astea nu imi plac de loc dar asta este doar parerea mea...si oricum le poti schimba oricand).  

Asa ca un off topic si o gluma: sa il santajezi pe "tata socru" ca o te desparti de fiica lui daca nu iti pastreaza masina.   :):P

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ce an de fabricate zici ca este?

 Te intreb fiindca are grilele din capota de nfl.

In rest frumosa masina (jantele astea nu imi plac de loc dar asta este doar parerea mea...si oricum le poti schimba oricand).  

Asa ca un off topic si o gluma: sa il santajezi pe "tata socru" ca o te desparti de fiica lui daca nu iti pastreaza masina.   :):P

Eram aproape sigur ca masina este 2001 dar am aflat ca este end-2000, deci NFL. In afara de aspectul exterior, care sunt diferentele intre NFL si FL? Ceva diferente la interior? Multumesc pentru aprecieri, nici eu nu sunt cel mai mare fan al jantelor, dar se schimba cu timpul. 

 

 O zi buna !

Link to comment
Share on other sites

Pai cam astia sunt anii in care s-au fabricat struto-camilele (adica masini care aveau elemente si de nfl si de fl). Masina daca zici ca este 525d (common rail deci nu tds) este fl insa se poate sa se fii pus din fabrica grilele de nfl sau poate de la cine a cumparat-o socrul tau a avut vre-un incident si i-a schimbat capota punand cu grile de nfl fara sa isi dea seama, zic si eu.

Link to comment
Share on other sites

Frumoasa masina :) Un foarte bun punct de plecare - avand in vedere ca mpack-ul e oem. 

 

Grilele NFL, stopuri aftermarket, eu inclin sa cred ca e fabricata inainte de 09.2000, si a avut faruri/stopuri de NFL. Si cum farurile sunt cele mai scumpe din toate componentele de care ai nevoie sa il faci full FL, eu zic ca e ok. 

 

Arata foarte bine si vopseaua pe masina, e dreapta, eu zic ca nu o sa fii dezamagit. 

 

Cred ca fierbi de nerabdare sa vii dupa ea. 

 

Sporuri maxime! :)

 

PS: Pentru colegii carora li se pare cunoscuta, masina lui gaboru', de pe forum, e tot neagra, tot mpack, tot WST are la numar. :lol2: Numai ca e 2.5i  :)

Link to comment
Share on other sites

Multumesc mult, baieti! Da, fierb de nerabdare sa ajung sa o iau. O sa intreb exact anul si luna fabricatie dar cel mai probabil e o struto-camila : 525D (common-rail) DAR mi-a spus ca masina a avut faruri si stopuri NFL. Deci nu stiu cum si ce e, ideea e ca, la fel cum ati spus si voi, e un excelent punct de plecare : are deja M-pack OEM, faruri si stoprui FL. Mai am o luna jumate si pun mana pe ea  :dash1:  :Laie_16:

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Revin cu o intrebare : 

 

In poze se vad 2 antene in partea din spate : una pe luneta si una pe plafon. Aia mica de pe luneta este cea de GPS? Presupun ca "aripioara" de pe plafon este de la Radio (ceva DAB). 

 

Ce ciudat imi e sa nu stiu nimic despre masina, ma simt si prost sa intreb aici oare ce are masina  :huh:

Link to comment
Share on other sites

Pe langa nari eu as zice sa cauti si 2 triple oem ca sa fie treaba buna pana la capat. Foarte frumoasa masina. Acum dupa atata timp de stat pe dreapta sa speram ca e buna pe parte tehnica. (Ex: masina mea inainte sa o cumpar a stat 1 an pe dreapta iar injectoarele nu erau cam in parametri)

Link to comment
Share on other sites

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...