Sari la conținut

Electroventilator


Recommended Posts

Salut baieti, am o mare problema legata de electroventilator si nu reusesc sa o rezolv. Am cautat peste tot si fara rezultat. Problema mea este urmatoarea: de cand am cumparat masina( e39 520d 2002( o am de 7 ani) ) nu prea baga aer conditionat decat la prima ora cand o porneam, daca dadea caldura, gata nu mai baga. Am cautat pe net si am vazut ca trebuia sa fie un electroventilator acolo in fata. Am verificat zona si am gasit un cablu cu 4 fire caruia ii lipsea mufa, a fost taiata s au rupta. Eu am gandit ca atunci cand voi cumpara electroventatorul voi cere si respectiva mufa si o leg si aia e. Dar surpriza, nu corespund culorile mufei cu cele de pe masina. Si de atunci tot caut sa gasesc o imagine s au ceva care sa vad cum trebuie legata mufa la firele masinii.  Daca cineva m ar putea ajuta cu o poza, imagine s au schema firelor de pe masina sa stiu cum sa leg amarata aia de mufa as fi tare recunoscator. Orice idee s au ceva imi poate fi de folos. Cineva care are cu 4 fire sa vad cum este legata mufa m ar ajuta mult. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In ce zona ai gasit acel cablu taiat? Sa nu fie de la alceva.

Eu pe 2.0d din 10-2002 am ventilator cu 3 fire.

Si AC mergea bine si cu electroventilator stricat, daca era foarte cald afara, dupa pornire facea compresor mai multe porniri - opriri pana se cupla vascocuplaj, dupa care mergea normal.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am sa fac ceva poze azi daca nu uit sa vedeti. Si mie m i se pare ciudat ca nu corespund culorile. M am uitat pe cablu s a vad daca sunt legate pe undeva si de aceea nu corespund la culori dar in zadar. Duc direct la o caseta de legatura s au ceva de genu de langa oala amortizorului de pe partea pasagerului. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pana una alta sa incercam mai rudimentar. 

1fir negru

1fir rosu cu dunga neagra

1fir albastru

1fir maro

Acestea sunt culorile firelor de pe masina. Cele de la mufa care ar trebuii legata la firele masinii sunt: 

1fir maro gros

1fir negru gros

1fir negru cu dunga maro subtire

1fir negru cu dunga verde subtire.

Asta e marea problema ca nu au nici o legatura intre ele ca sa imi dau seama care cum vin. Defapt nici nu stiu de ce nu au aceleasi culori:( . Daca cineva m ar ajuta sa le gasesc pozitiile as fi tare recunoscator.

Cele de pe masina cel maro si cel albastru, parca parca par a fi putin mai groase dar nu diferenta mare decat celelalte doua. 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La fan ar fi asa:

Maro  - pamantare

Negru - treapta 3

Negru verde - treapta 2

Negru maro - treapta 1

Grosimiile sunt difertie, 2,5 la treapta 1  si 2 si 4 la maro si negru.

 

La masina, maro e pamantare, restul incerc sa caut daca gasesc info pe net. Ca si grosimea ar trebui sa se corespunde cu cele de pe ventilator.

edit - Nu prea gasesc.

Zici ca ai cutie langa oala, poate are un cod pe el, sa caut mai usor.

Putem si sa ghicim. Daca zici ca cel albastru de pe masina e mai gros, ar fi treapta 3. Raman treapta 1 si 2. Pe fir de treapta 1 ar fi primul un voltaj dupa ce pornesti AC, in mod normal ar pleca pe treapta 1 (nu neaparat imediat dupa pornite AC).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dedus din toate informatie gasita, pare sa fie asa:

Pare sa fie asa:

pin / functie / mufa ventilator/ mufa masina

1 pamantare /  maro / maro
2 treapta 1 / negru maro / albastru
3 treapta 2 / negru verde / rosu cu negru
4 treapta 3  / negru / negru

 

Dar nu ar strica o poza de la cineva cu o masina de genul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 Daca esti sigur eu le leg asa cum mi ai spus dar mi e sa nu fac vro boacana. Sa il ard. Poate se mai gaseste un binevoitor care are cu 4 pini si ii dam de cap. Urmarim firele din cutiuta neagra si vedem cum ies si unde se duc in mufa si tre sa ii dam de cap. Mi a mancat nervii mufa asta... este singura problema la masina mea si nu o pot rezolva. Defapt mai e ambreiaju care face de zici ca e automata :)) In rest, nu stiu daca ma credeti dar masina nu s a stricat niciodata. Este tanc. Nici uleiul nu il verific decat il schimb cand imi cere. Doar ii dau  cheie si plec.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu niciodată nu mă declar sigur de ceva, dar uite-te și tu pe ce am găsit , la ce ai pe mașină, și încearcă să reconstruiești.

Maro sigur e pamantare, in rest la ventilator cu 4 fire nu ai ce strica, doar când vezi că merge la viteza nepotrivita raportat la necesar ar înseamnă că s-au inversat între rest de 3. Era mai ușor să montezi un ventilator cu 3 fire direct pe mufa cu 3 din ecu totuși. 

Șau poate găsești cutie aia convertor  siemens de vânzare, cu instalația cu tot, știu că au mai apărut, la Alin Rotaru parcă, dar mai demult.

Nu știu de ce au anulat la mașina ta ventilatorul, sa fie și alceva stricat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Ai lipit un conținut cu formatare.   Elimină formatare

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Creează nouă...