Sari la conținut

525dA - Al meu WST


Bimmer39
 Share

Recommended Posts

  • 1 month later...

Revin cu un scurt up-date. Am scos motorul de 3.0 cu tot cu cutie și toate piesele pentru swap din masina donatoare. Maine scot și motorul + cutia mea și ma apuc de treaba la motorul nou. Vreau sa schimb absolut toate garniturile, o-ringuri, filtre și uleiuri, vreau sa pun motorul de 3.0 ca nou în masina. Cum pe mine m-au bântuit scurgerile de ulei, antigel și tot asa de când am cumpărat masina, am rămas cu sechele. De asta nu vreau sa mai las nicio garnitura veche pe motor.

 

Turbina o sa o fac cel mai probabil la Bogdan mbi, am vorbit cu el și o sa imi facă un hibrid din gt2260, cea de pe motorul de 204/218cp, puțin mai mare decât aia.

 

Sunt foarte mulțumit de cum se prezintă motorul, nu are nicio urma de ulei pe el. Revin cu poze mâine, când scot motorul+cutia mea.

 

 

ea2d8caba1fb3301cfa5bd2fc82493da.jpg

 

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exact, simeringul din spate curge, o sa scurg și cutia de ulei, schimb simeringul și pun ulei proaspăt. Am verificat și arculetele alea de la cutie si nu joaca, inca nu știu dacă sa le schimb sau nu

 

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa cum se vede din poza, am reusit in sfarsit sa scot si motorul + cutia din masina mea. A fost putina bataie de cap cu cardanul, flansa era putin torsionata si suruburile nu voiau sa iasa neam. Urmeaza o perioada de o luna in care vreau sa iau toate piesele necesare (garnituri, filtre, ulei, simeringuri, fulii, pompa apa, termostat, etc.) + turbo de modificat si sa le pun pe noul motor. Asa cum am mai zis, vreau sa pun totul nou pe motor inainte sa il asez la loc in masina. 

 

Pana atunci, o sa ma ocup de instalatia de la cutia manuala si sa scot ce a mai ramas din cutia automata (ECU cutie, fire, etc.). O sa dau bordul jos sa "pozez" firele asa cum trebuie, o sa instalez pedalierul de manuala si conductele de ambreiaj, iar dupa revelion sper sa am toate piesele sa pot sa ma apuc de motor. Aproximez si sper ca pana la sfarsitul lui ianuarie sa ii dau prima cheie. Ma intarzie faptul ca in perioada 16-21.01 sunt in sesiune si nu pot sa fac nimic. 

 

Tot invartindu-ma pe langa masina, am observat ca cine a avut jantele astea inaintea mea a pus "miezul" jantelor de spate (9J) pe "inelul" de fata (8J) si invers. Presupun ca influenteaza ET-ul, sau sunt la fel? Oricum ar fi, dupa ce termin cu swap-ul, o sa ma ocup si de jante, as vrea sa le reconditionez + anvelope noi (pe spate merg de 2 luni cu slick-uri, DOT 05). 

 

Marea intrebare acum ar fi urmatoarea: cum fac cu suportul de la timonerie? Cea de 3.0 avea sudat pe caroserie un loc in care intra pin-ul ce tine bratul care suporta timoneria. Automata mea nu il are. @Scooter si Felix, trebuie sudat suportul ala si la mine pe caroserie? Multumesc! 

 

Cam asta ar fi update-ul in ceea ce tine de masina, revin cu noutati :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu trebuie sudat nimic. La manuala ai in plus o bucsa care sta fixata pe caroserie, in care intra furca de la timonerie. Bucsa o scoti de pe 3.0 și o pui pe 2.5. Caroseria e la fel. Bucsa iese destul de greu dar iese, batuta cu o surubelnita mecanica. De pus pe 2.5 va fi mai usor. O poti comanda noua, nu cred ca e scumpa

 

Sent from my Huawei P9

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

salut.Felicitari pt masina si pt munca pe care o depui ca sa o ingrijesti cat mai bine.Am si eu o intrebare:Unde ai facut evacuarea? si cat a costat operatiunea?se audee incredibil de frumosss. si tare,exact cum vreau eu.multumesc

Salut și mulțumesc pentru aprecieri. Pentru eșapament, iti trimit pm. Toate cele bune!

 

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

Săptămâna asta începem distracția:

 

6872f32779ae2a8badab78cc71bed51f.jpg

 

fa54e1711403da7d2fdc6c8c456991ec.jpg

 

80920ff01b7be3b492e0924af686810c.jpg

 

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Depinde de cat de sensibil ești :D. Am făcut 2000km dintr-o bucata (bucuresti-olanda) fără sa ma deranjeze dar nu pot sa zic ca nu se aude deloc.

 

Eu m-am obișnuit repede, imi place la nebunie cum se aude.

 

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Am terminat cu swap-ul, ca prima impresie.... Am masina noua! :D . Este o diferenta de la cer la pamant intre automata si manuala si inca nu o simt 100% pana nu reusesc sa fac resoftare. Am optat pentru turbina de e60, motorul M57N de 218hp, facuta hybrid cu interne mai mari. Din cauza asta, am lag destul de mare pana la 2000-2400rpm fara resoftare. Tot procesul a durat din 15decembrie pana acum o saptamana cand am reusit sa termin dar am terminat chiar in dimineata cand a trebuit sa ma intorc in tara, de aia nici nu am postat atunci. 

 

In motorul de 3.0 toate garniturile sunt noi, incepand de la garnitura de la baia de ulei, capac culbutori, o-ringuri noi la toate conexiunile de la instalatia de racire, galerie evacuare, turbo, etc. Inainte sa il pun in masina, am curatat absolut toata puntea fata si tot compartimentul motor de la urmele de ulei scurs din fostul 2.5. 

 

Traseul turbo-intercooler a trebuit modificat, aviz amatorilor de GT2260v (turbo de M57N), aveti nevoie de : teava de aluminiu care pleaca din turbo spre intercooler de e60, taiata si modificata sa pice bine pe intercooler si conductele de ulei (tur+retur) tot de e60/x5 218hp sau e46 204hp fiind putin diferita asezarea intrarii si iesirii de ulei pe turbo. 

 

Probleme : 

 

  • Am vazut de abia in ultima noapte inainte sa termin masina ca flansa de cauciuc de la cardan e dusa, nu am avut timp sa comand alta asa ca am niste socuri la plecarea de pe loc
  • 120km/h se simte o usoara vibratie in toata masina, nu stiu inca de la ce poate fi
  • Problema care ma macina: am scris softul de 3.0 manual pe ECU meu cu succes, am codat toate modulele si am urmatoarea problema. Accelerez si urca greu in ture, daca ridic pedala pentru o fractiune de secunda si "ii dau talpa" din nou, rupe aderenta, trage 100%. Se intampla la absolut fiecare accelerare, nu trage, ridic 1cm pentru o fractiune de secunda pedala si accelerez din nou, trage cum ar trebui. Ce ar putea fi? Ce imi recomandati sa verific? Ma gandesc la debitmetru, senzor MAP, senzor presiune rampa injectoare. 
  • Se aude destul de "rontait" motorul, nu am apucat sa verific valorile injectoarelor dar cred ca am 1-2 "lenese", o sa verific valorile si returul. La cald/rece porneste la fel de bine deci problema nu e asa de grava, dar nu imi place deloc cum suna motorul, 2.5 suna mai "fin". 
  • Mica scurgere de motorina la unul din furtunele care intra in filtru, face o mica "balta" chiar in varful filtrului, desi colierele sunt stranse.

Atat imi trece prin minte momentan, sunt foarte multumit de cum se comporta masina si de sentimentul dat de cutia manuala. O sa fiu 100% fericit odata ce rezolv problema cu acceleratia, nu stiu de unde sa incep. Cred ca prima oara o sa ma duc sa fac plinul sa elimin pompa din rezervor si verific valoarea pompei de sub prag. 

 

In urmatoarea perioada as vrea sa rezolv si restul problemelor din lista, sa vad ce mai apare. Dupa ce o aduc din punct de vedere tehnic la nivelul pe care mi-l doresc, o sa iau un set de Eibach Pro-Kit si un set de Monroe Reflex pentru MTech II. 

 

Intre timp, lucrez la o colaborare cu o firma ce produce diferentiale LSD. Nu stiu cati dintre voi ar fi interesati, dar dupa cum ati observat, nu sunt multe variante (spre deloc) de LSD pentru diesel pe e39 sub 1000-1200E. Daca imi iese, o sa il testez prima oara pe masina mea, va fi un diferential ce foloseste "clutch plates" cu 25% blocare, la fel ca OEM. Cel mai probabil va fi disponibil pentru diesel prima oara, dupa si pe restul de motorizari. Aici ramane sa va tin la curent :).

 

Nu in ultimul rand, multumesc pentru sprijin si incurajari, pentru sustinere si sfaturi : nelipsitului DOMN Iulian (@Scooter) care m-a scos din "noroi" de multe ori pe parcursul swap-ului, Gogu, Vlad Cotrus, Octi, Alin, Zoli (@The Hulk) si tuturor celor care mi-au ascultat problemele si mi-au dat sfaturi in perioada asta. 

 

WST-ul este inapoi pe strazi! :D 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu ai stocata nicio eroare? pedala de acceleratie ai schimbat-o cu cea de pe manual?

 

Felicitari, eu nu as fi rezistat 1,5 luni cu masina pe dreapta. O bag saptamana asta la vopsit si cred ca nu dorm noaptea vreo 2-3 saptamani...

 

Inca odata felicitari pt swap, se rezolva restul.

 

Ma gandesc la accelerare sa nu fie tot de la turbo, lagul....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mulțumesc mult încă o data, Iulian. Nu am nicio eroare, pedala și mufa de la pedala sunt luate de pe manuala.

 

Este o problema electronica mai mult ca sigur, o sa fac un filmuleț în seara asta. Nu e de la turbo.

Viteza 1, accelerez, ea urca încet și nu scoate sunetul ei caracteristic de straight pipe, se aude mai...fin. Ridic pedala o milisecunda și o calc din nou și gata, rupe aderenta, se duce turometrul în rosu și trage de rupe. Totul se intampla instant, zgomotul motorului se schimba la a doua pedala. Tind sa cred ca e o problema pe injecție, ceva electronic. Sau MAF/MAP. De asta cer părerea aici, poate s-a mai lovit cineva de asta.

 

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Ai lipit un conținut cu formatare.   Elimină formatare

  Doar 75 de zâmbete maxim sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Creează nouă...