Jump to content

retrofit servotronic e39 M47 520d - valabil M57 525d si 530d


TOM
 Share

Recommended Posts

ATENTIE! Retrofitul a fost facut pe o masina BMW e39 520d cu motor diesel M47 12/2002 ! Pentru masinile cu motoare pe benzina, schema electrica e diferita fata de cea utilizata in acest retrofit!

 

Necesar de piese:

 

1. caseta de directie cu servotronic

 

caseta servotronic.jpg

 

2. mufa de la electrovalva de pe caseta de directie

 

mufa electrovalva.jpgmufa electrovalva1.jpg

 

3. fire

 

4. 5 pini + un papuc

 

2 pini mufa electrovalva

 

pini mufa electriovalva.jpg

 

pin part # : 61 13 0 007 437

protectie part #: 61 13 8 377 763

=================================

2 pini rotunzi mufa GM

 

pini rotunziGM.png

 

part # 61 13 0 007 449

=================================

1 pin patrat

 

pini patrati GM.png

 

part# 61 13 0 006 666

=================================

1 papuc (reperul 8 din poza)

 

papuc.png

 

part# : 61 13 1 387 142

=================================

 

5. modul GM3 luat de pe o masina cu servotronic ( asta in cazul in care nu merge al vostru dupa ce a fost codat cu servotronic)

 

 

Schema electrica motoare diesel

 

schema electrica.png

 

Schema electrica motoare benzina

 

schema electrica - motoare benzina.png

 

Mod de lucru:

 

1.

- se demonteaza caseta veche si se monteaza caseta cu servotronic, de preferat sa se puna capete de bara noi, ceva de calitate ( eu am pus Lemforder)

- pentru a se demonta caseta de directie, se ridica motorul aprox. 30cm cu scula speciala care se monteaza pe caroserie, se desfac conductele de servo si se colecteaza lichidul scurs, se desfac capetele de bara, se desfac cele 2 suruburi care tin caseta de directie si apoi se scoate caseta de directie

- pentru montaj, procedura se face in sens invers

 

IMG_0180.JPGIMG_0181.JPGIMG_0182.JPGIMG_0184.JPGIMG_0185.JPGIMG_0186.JPGIMG_0187.JPGIMG_0189.JPGIMG_0190.JPGIMG_0191.JPGIMG_0192.JPGIMG_0193.JPGIMG_0194.JPGIMG_0195.JPGIMG_0201.JPGIMG_0202.JPGIMG_0203.JPGIMG_0204.JPGIMG_0205.JPGIMG_0206.JPGIMG_0207.JPGIMG_0208.JPGIMG_0209.JPGIMG_0210.JPGIMG_0211.JPGIMG_0212.JPGIMG_0213.JPG

 

2.

 

- se construieste mufa pentru electrovala ( pini + fire ) , se izoleaza firele folosind banda TESA si se monteaza prin compartamentul motor, astfel incat sa ajunga in spate la torpedou, in masina. Eu am folosit varianta : caseta de servo->filtru polen sofer->filtru polen pasager->cutie ECU->torpedou

 

3.

 

- se ataseaza pinii la GM3 conform schemei electrice

 

Nota:

 

mufa electrovalva X120 mufa electrovalva x120.png - > mufa X254 GM3 x254.png

 

 

pinul 1 -> pin 9; pin 2 -> pin 11

===================================================

mufa X253 GM x253.png -> cutie cu prize in spatele torpedoului cutie cu prize.png

 

pinul 23 - > priza cu fire Maro cu dunga rosie

====================================

 

 

Coding

 

 

Se foloseste NCSExpert pentru a se adauga optiunea Sxxx in ZCS si se codeaza toata masina cu noul ZCS

 

 

 

Tips & Tricks

 

- masurata intre pinii 1 si 2 , electrovalva de la caseta de directie trebuie sa aiba o rezistenta de aprox 7.2ohm

- intre pinii 9 si 11 de la GM3 trebuie sa fie o tensiune de 12V

- part # de la electrovalva, in caz ca vi se strica : 32 10 6 767 407 ( 06/1999-> ) si 32 41 1 134 770 ( -> 06/1999)

- in caz ca servotronicul functioneaza cu intreruperi, primul lucru la care trebuie sa va uitati ar fi GM3 ul

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Am o intrebare,eu aveam pe masina caseta de directie fara servotronic,am schimbato cu una originala de la BMW ZF cu servotronic,pentru ca pe codul masini arata ca trebuie cu servotronic,faza e ca nu gasesc firele,mufele nimic pe sub masina,vechiul propietar le-a taiat,si nu imi dau seama cam pe unde sunt...Imi poti spune un pret aproximativ cand mar ajunge mufele acele cu toate anexele? Daca nu e conectata si merg asa se intampla ceva? Eu am observat ca merge mai greu servo acum decat inainte.

Link to comment
Share on other sites

Intotdeauna un BMW fara servotronic e mai greoi de manevrat in spatii inguste si in orase mici cu multe stradute laterale. Ai impresia ca s-a stricat servodirectia mai ales daca ai jante mai mari de 16 si cauciucuri mai mari de 235. De la 80 km/h simt ca servodirectia se comporta mai dur si rigiditatea creste o data cu viteza masinii. Ceva de genul este si la Chevrolet Evanda, Epica si Cruze, insa nu este un sistem atat de precis, sensorul de pe caseta de directie fiind posibil altfel calibrat.

Link to comment
Share on other sites

pai condu un e39 cu servotronic si condu unul fara si o sa vezi. a compara masini de categorie diferita nu e nici o treaba

e oarecum , masinile alea au planetare pe fata ... un ansamblu mai greoi , altfel nu aduceam in discutie ! repet,eu am servotronic si nu mi se pare mare inginerie fata de altele , dar o sa probez la cineva fara ... poate observ pe loc diferenta , intr adevar la viteza mai mare simt ca ceva se schimba la directie , devine mai tare , mai rigida poate si la una normal se intampla cam la fel !

parerea mea este ca nu merita bataia de cap , in mers si o masina fara servo este usor de manevrat !

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

dupa ce am schimbat fulia rolele, si curlelele, toate originale bmw, este alta masina, la servodirectie marefer. intr-adevar nu merge usor ca la alte masini cu servo asistat electric, insa luand o caseta second iti asumi un risc. si treaba cu masina mai sensibila la gropi dupa montarea servotronic s-a rputea sa fia din cauza ca masinile cu servo din fabrica ar putea sa aiba alt set de amortizor arc. e 39 este o masina construita pt a oferi confort . refuz sa cred ca una iesita din fabrica cu servotronic ''simtea gropile'' la fel ca una upgradata

Link to comment
Share on other sites

Nu are nici o treaba servotronicul cu gropile. Servotronicul nu face altceva decat te ajuta sa manevrezi volanul mai usor pana intr-o anumita viteza. Adica eventual sa eviti gropile mai usor B)

 

Practic, acest sistem te ajuta printro presiune suplimentara sa rotesti volanul mai usor fara sa depui efort. Daca servotronicul nu lucreaza, la unele modele directia este imprecisa si trebuie sa fii foarte atent la viteze de + 160 (Chevrolet), iar la alte modele cum sunt E39 BMW, daca servotronicul nu lucreaza servodirectia este greoaie la viraje pana in 40-50 km/h.

Link to comment
Share on other sites

dpdv servotronicul ar treb sa intre in fuctiune la 5 km la orapana la 0 km , adica sa isi faca simtita prezenta la manevrat in parcare si la parcare. nu stiu cum este un bmw cu servotronic . eu sunt multumt de asta fara. camd treci peste o denivelare sau groapa mica chiar daa tii un deget pe volan acesta nu se misca. este senzaia aceea ca masina e ''stransa''. pt mine asta este de baza la orice masina. am fost dezamagit cand am condus un range rover care presupun ca avea servotronic si pe la 60-70 in ors evident cat de usor se misca volanul = senzatie de instabilitate. f neplacut. cu ani in urma , destul de multi am vazut la un canal german, un reportaj despre o inbunatatire la bmw . dupa ceva timp am realizat ca era vb despre acest servotronic. ce spuneau ei atunci era faptul ca la viteze directia devenea rigida si parca nu mai stiu exact , se micsorau si turle le volan. cu toate ca optiunea asta aaparut mai tarziu . in fine. ideea era ca oricum devine putin mai sensibila , cu servotronic, in sensul ca volanul se va misca putin i cazul aceluias obstacol luat cu servotronic, fata de o masina fara , la care volanul va sta aproape nemiscat.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

servotronic functioneaza din momentul in care ai pornit motorul si a pornit pompa de servo. electrovalva e comanda de GM si functioneaza dupa o curba de variatie, curba care tine cont de viteza de rulare. cu cat viteza e mai mare, cu atat directia trebuie sa fie mai rigida. la viteza 0, directia e f usoara. nu stiu cum e servotronic la alte marci sau modele, noi aici vorbim numai despre BMW e39

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

salut baietii 

ajutati ma si pe mine va rog am un e 39 din 2002 si pe la inceputul anului am simtit ca mi se intareste volanul,am dus o la service am puso e tester si mi a aratat convertor servoronic.mi a setrs eroare l a viteza mare functiona bine cand reduceam viteza ramanea tot tare se inmoia doar daca opream motorul si il reporneam .am hotarat sa mi comand un convertor servotronic din germania pe original cu codul 32106767407 l am schimbat dar nu s a schimbat foarte mult,siguranta din torpedou cea de 7,5 a este buna ce ar mai trebuii schimbat ?

Link to comment
Share on other sites

si eu am problema cu servotronicul.

nu se mai intarea volanul dloc , statea leguma in orice viteza, am inlocuit sensorul de servotronic. diferenta este ca acum volanul e tare cam ca la 120-150km/h, tot timpul. Prima saptamana cand porneam motorul era moale , cum plecam de pe loc se intarea cum spuneam ca la 120-150km/h si asa era tot timpul. Acum e tare oricand oricum, stie cineva rezolvarea? Am fpst la Bmw si doar au sters eroarea de senzor servotronic ca a fost scoasa mufa la inlocuire , in rest nimeni nu stie ce e de facut. Am intrebat daca se reinitializeaza si nu am aflat un raspuns concret ..decat ..nu cred, n am auzit, nu stiu. deci are cineva cunostinta despre aceasta "problema".

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...